"בעקבות פעילות איראנית: ישראל מתכננת לתקוף מתקנים בתימן"

העיתון "אל-ג'רידה" דיווח כי אמ"ן גילה באזור ניסיונות להעברת אמצעי לחימה רבים של טהראן, המיועדים לפעילות טרור שמטרתה להקל את הלחץ המופעל על המשטר במצרי הורמוז - ולפגוע באינטרס ישראל

זמן צפייה: 03:02

העיתון "אל-ג'רידה", הרואה אור בכווית, דיווח היום (חמישי) מפי מקור יודע דבר כי ישראל מתכננת לתקוף מתקנים רגישים השייכים למורדים החות'ים בתימן ולחזבאללה, הנמצאים סמוך למצרי באב אל-מנדב האסטרטגיים, המקשרים בין הים האדום ומפרץ עדן, ונמצאים בין תימן לסומליה.

על פי המקור, המוסד ואמ"ן ניטרו לאחרונה ניסיונות להעברת נשק, חלקי טילים, משגרים, סירות ומלט"ים,  המגיעים כולם מאיראן, במטרה לבצע פעולות חבלה נגד התנועה הימית מהים האדום והלאה, אל מול חופי תימן המשקיפים על מיצרי באב אל-מנדב.

לעוד כתבות בנושא:

חרף התקיפות בעיראק – איראן ממשיכה להתבסס באזור • פרשנות

המליציות השיעיות בעיראק: "ארה"ב מאפשרת לישראל לתקוף"

דיווח: ישראל תקפה את מחסני הנשק בעיראק – בהסכמת ארה"ב ורוסיה

עשן לאחר תקיפה בתימן (ארכיון)
עשן לאחר תקיפה בתימן (ארכיון) | צילום: רויטרס

הגורם טען כי ישראל שיתפה את המודיעין שבידיה עם גורמים ערביים שלהם נמלים בים האדום, העלולים להיפגע במידה ויבוצעו פיגועים אלה.

העיתון אף טוען כי בידיו מידע המאשר קיום פגישות בין בכירים חות'ים לבכירים במשמרות המהפכה האיראניים ונציגים של חזבאללה בטהראן. בפגישות אלו, לפי הדיווח, עסקו המשתתפים בתכנון פעולות הטרור, במטרה להקל את הלחץ המופעל על איראן במצרי הורמוז וכן כדי לפגוע באינטרסים של סעודיה, מצרים וישראל.

ישראל, כך לפי הדיווח, עדכנה את ארה"ב במידע שבידיה, בין היתר על כלי השיט שאיראן מנסה להעביר לאזור מצרי באב אל-מנדב. המקור אמר כי חלק מהמלט"ים והטילים הועברו לעיראק כדי להסוותם, ורמז כי  תקיפת מתקן ה "חשד א-שעבי" של המליציה השיעית הנתמכת על ידי איראן בבגדד, באה במטרה למנוע  העברת אמצעי לחימה לאזור מיצרי באב אל-מנדב.

מצרי באב אל-מנדב
מצרי באב אל-מנדב | צילום: getty images

כזכור, על פי דיווחים בתקופה האחרונה ישראל היא שתקפה מטרות בעיראק, במטרה להילחם בהתבססות איראן באזור. אתמול, האשים אבו-מהדי אל-מוהנדס, סגן יו"ר המיליציה השיעית "הגיוס העממי" אשר מחסני הנשק שלה הופצצו אתמול, את ישראל ואת ארצות הברית בשיתוף פעולה נגדם: "בשעה שצבא ארה"ב בעיראק משבש את הפעילות של חיל האוויר העיראקי, הוא מאפשר למטוסים ישראליים לבצע תקיפות חוזרות ונשנות במדינה".

לטענתו, בידי הארגון, אשר נתמך על ידי איראן, יש מידע מדויק ומאומת כי בשנה הנוכחית האמריקנים אפשרו להכניס ארבעה מזל"טים ישראליים דרך אזרבייג'ן. לדבריו, המטוסים הישראליים שטסו במי עיראק פועלים במסגרת צי המטוסים של הכוחות האמריקניים במדינה, והם מבצעים הפצצות נגד בסיסים צבאיים עיראקיים. "אנו מכריזים כי מי שנושא באחריות לתקיפות נגד הבסיסים שנו הם הכוחות המזוינים האמריקניים. אין לנו ברירה אלא להגן על עצמנו עם הנשק שברשותנו".