הנגבי על המתיחות: חמאס מותח החבל – נעמוד איתנים מול התוקפנות

חבר הקבינט התייחס ב"העולם הבוקר" ללילה המתוח בדרום וטען כי "צה"ל נערך לכל תרחיש". על הדיווחים שהמענק הקטארי יגיע לרצועה חרף הירי לעוטף, אמר: "לא מתנגדים לטיפול בנושאים הומניטריים"

זמן צפייה: 09:21

השר לשיתוף פעולה אזורי וחבר הקבינט צחי הנגבי התייחס הבוקר (חמישי) ללילה המתוח בדרום ואמר כי "הדיון הוא על ניסיון חמאס למתוח את החבל, ועמידה איתנה שלנו שלתוקפנות יהיה מחיר. צה"ל נערך לכל תרחיש, וכל היחידות המבצעיות שלו כשירות לכל פעולה, אם ניאלץ לפעול בעומק עזה". את הדברים אמר בריאיון ל"העולם הבוקר".

על המענק הקטארי, שאמור על פי דיווחים פלסטיניים להיכנס היום לרצועת עזה ברקע הירי לעבר העוטף, אמר הנגבי כי "אנחנו שמחים שיש גורם שלקח על עצמו להעביר לרצועת עזה את המשאבים שאבו מאזן גזל מהם בהטלת סנקציות על הרצועה. ההסלמה שידענו ממארס שנה שעברה הייתה תולדה של הוויכוח הפנים-פלסטיני, ולנו אין כל התנגדות לכך שהנושאים ההומניטריים הרצועה יטופלו".

לכתבות נוספות בנושא >> 

ברקע המתיחות בדרום: "שגריר קטאר לעזה ייפגש עם בכירים בישראל"

לילה מתוח: בתגובה לשיגורים לעוטף – צה"ל תקף כמה פעמים בעזה

רקטה שוגרה מרצועת עזה לעבר ישראל – ונחתה בשטח פתוח

צחי הנגבי
צחי הנגבי | צילום: חדשות 13

בנוגע למידיניות הממשלה לאחר הבחירות טען הנגבי כי "לא נאפשר חזרה לחודשים המסוייטים עבור תושבי הדרום של טפטופי ירי, ריצה בלתי פוסקת למקלטים וכל התופעות שמלוות הסלמה. נתנו יד חופשית למתוכים להגיע להסדר הבנות שזהה להסדר שהושג לאחר צוק איתן. החמאס לא שש להגיע לאותו הסדר כי אנשיו שואלים, למה נהרגו 500 מחבלים למעלה משנה של עימות אם בסוף לא התקדמנו.

כזכור, דובר צה"ל אישר כאמור כי חיל האוויר תקף הלילה מטרות במוצב ימי של חמאס בצפון רצועת עזה. זאת, בתגובה לירי הרקטה ששוגרה אמש לעבר שטח ישראל. בהמשך לכך, זוהה שיגור נוסף מהרצועה לשטח ישראל, והופעלה התרעה בשטח פתוח. בתגובה לשיגור, תקף צה"ל מטרות נוספות ברצועה.

Whatsapp Image 2019 08 22 At 0
תיעוד פלסטיני של ירי פצצות תאורה בעזה

בסוכנות הידיעות הפלסטינית "קודס נט" פורסם כי גורמים ביטחוניים בעזה דיווחו כי מטוסי הקרב הישראלים גרמו נזק רב למוצב שהותקף ברצועה, אך לא דיווחו על נפגעים. מוקדם יותר דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי הדי פיצוצים נשמעו ברחבי עזה, והזרוע הצבאית של חמאס הצהירה כי צה"ל תקף פעמיים את המוצב.