שני החיילים שפצעו את חברם שוחררו בתום חקירתם: "הכול משעמום"

החשודים שפגעו בדניאל מארדר בעת משחק בהשלכת אבנים על השירותים הכימיים, אמרו כי לא ידעו שהוא בתא וכי לא פגעו בו בכוונה. אביו של דניאל: "מאשים את המפקדים"

זמן צפייה: 00:32

שני החיילים ששיחקו באבנים ופגעו בחברם, דניאל מארדר, במוצב זעורה בצפון הארץ, שוחררו הלילה (חמישי) בתום חקירתם במצ"ח, וחזרו לגדוד שלהם. בחקירתם אמרו כי "הכול מתוך שיעמום ושעשוע. היינו תקועים במוצב עם הכלים שלנו. לא ידענו שדניאל נכנס לשרותים הכימיים. לא ראינו בכלל שנכנס לשירותים והתחלנו לזרוק אבנים. דניאל חבר שלנו ואין לנו שום סכסוך איתו. זה לא היה בכוונה".

"עברנו ביחד מסלול של שנה ושלושה חודשים. אנחנו חברים טובים גם מחוץ למסגרת הבסיס", אמר אחד החיילים בחקירתו. "זריקת אבנים על השרותים הכימיים היא דבר מקובל וקרה כמה פעמים בעבר על ידי חיילים שונים. "זרקתי בערך 8-7 אבנים. לא ראינו אותו נכנס, הוא רק הוציא את הראש והאבן נזרקה לפני שהספקנו לראותו. המפקדים ראו ופינו ליחידה לחבישה, הוא היה בהכרה מלאה. בהמשך לאחר שהקיא פונה לבית החולים".

דניאל מארדר, החייל שנפצע קשה מפגיעת אבן בראשו
דניאל מארדר, החייל שנפצע קשה מפגיעת אבן בראשו | צילום: באדיבות המשפחה

איגור, אביו של דניאל, אמר לחדשות 13: "הכי עצוב לי שהחייל שזרק את האבן לא התקשר להתנצל. גם מהכלא הוא יכול להגיד לקצין תן לי להתקשר. דניאל מתאושש אבל עם סימן גדול ונפוח בעין ובראש. אני לא מאשים את החיילים, אלא את המפקדים".

מטעם הסנגוריה הצבאית המייצגת את החייל נמסר: "החייל מביע צער רב על קרות המקרה ודאגה שלמה לחייל הנפגע, שהוא גם אחד מחבריו הטובים. מדובר היה בהשתטות, כאשר לנוכח הנסיבות החייל היה בטוח כי אין אדם אחר בתא השירותים. החייל הנפגע כרגע מתאושש בבית החולים, שב להכרתו וכנראה צפוי להשתחרר מבית החולים כבר בימים הקרובים".

החבלה בראשו של דניאל מארדר שנגרמה מאבן שנזקרה בזמן משחק
החבלה בראשו של דניאל מארדר שנגרמה מאבן שנזקרה בזמן משחק

דובר צה"ל מסר אתמול בתגובה לאירוע כי "צה"ל רואה חשיבות עליונה לשמירה על חיי חייליו, בעיקר מול פגיעות שאינן במשימות לחימה או נוכח פני אויב. בנושא נפתחה חקירת מצ"ח, עם סיומה יועברו הממצאים לפרקליטות הצבאית. בנוסף, האירוע יתוחקר על ידי מפקדי היחידה וגורמי הרפואה".

כאמור, אתמול בבוקר הודיע צה"ל כי מארדר, חיל בחיל התותחנים, נפצע באורח קשה כתוצאה מפגיעת אבן בראשו במוצב בצפון, ופונה לקבלת טיפול במרכז הרפואי לגליל, שם הוא עדיין מאושפז. כעבור כמה שעות מארדר שב להכרה. התקרית אירעה באגד 215 של התותחנים, וכאמור לפי החשד שני חיילים שיחקו וזרקו אבנים על מבנה שירותים כימיים. מארדר יצא מהשירותים, ספג אבן בראש ונפצע קשה.