פציעת הלוחם בצפון: שני חיילים נחקרו בחשד להשלכת האבנים

מצ"ח לקחה לחקירה שניים בחשד שהם אלה שיידו אתמול את האבנים לעבר שירותים כימיים במוצב זעורה, והביאו לפציעתו הקשה של דניאל מארדר, חייל בחיל התותחנים. "הפגיעה היא טיפשית והזויה"

זמן צפייה: 02:45

המשטרה הצבאית החוקרת חקרה אמש (רביעי) שני חיילים בחשד שיידו אמש אבנים על שירותים כימיים במוצב זעורה בצפון הארץ, במשולש הגבולות ישראל-סוריה-לבנון, והביאו לפציעתו הקשה של דניאל מארדר.

דובר צה"ל מסר הערב בתגובה לאירוע כי "צה"ל רואה חשיבות עליונה לשמירה על חיי חייליו, בעיקר מול פגיעות שאינן במשימות לחימה או נוכח פני אויב. בנושא נפתחה חקירת מצ"ח, עם סיומה יועברו הממצאים לפרקליטות הצבאית. בנוסף, האירוע יתוחקר על ידי מפקדי היחידה וגורמי הרפואה".

הבוקר הודיע צה"ל כי מארדר, חיל בחיל התותחנים, נפצע באורח קשה כתוצאה מפגיעת אבן בראשו במוצב בצפון, ופונה לקבלת טיפול במרכז הרפואי לגליל, שם הוא עדיין מאושפז. כעבור כמה שעות מארדר שב להכרה. התקרית אירעה באגד 215 של התותחנים, וכאמור לפי החשד שני חיילים שיחקו וזרקו אבנים על מבנה שירותים כימיים. מארדר יצא מהשירותים, ספג אבן בראש ונפצע קשה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

4 חיילים נפצעו מאמצעי חבלה באימון – צה"ל לא דיווח על התאונה

התרגיל של צה"ל: חיילים פונו במסוק לביה"ח למרות שכלל לא נפגעו

תיעוד "המקור": הרב החרד"לי שפעל לסכל את מסלול מפקדות הטנקים

החבלה בראשו של דניאל מארדר שנגרמה מאבן שנזקרה בזמן משחק
החבלה בראשו של דניאל מארדר שנגרמה מאבן שנזקרה בזמן משחק

ד', אחותו של מארדר שנפצע קשה בעקבות פגיעת אבן בראשו שהושלכה לעברו בעת משחק: "הפגיעה היא טיפשית והזויה. הבנתי שזה קרה בבוקר ועבר זמן עד שלקחו אותו לביה"ח זיו. כנראה לא האמינו לו בהתחלה כי הוא לא התעלף, רק התלונן על כאב ראש".

איגור מארדר, אביו של דניאל סיפר: "דניאל הספיק להגיד לי שזרקו עליו אבן ואז הורדם. הצבא לא הודיע לנו שזה קרה. נתתי לו ללכת לקרבי למרות שהוא בן יחיד, עכשיו אני רוצה שהוא יהיה ג׳ובניק, רק שיהיה בריא". בשיחתם, סיפר מארדר לאביו כי הוא ״רק זוכר שפגעה בו אבן גדולה והוא לא היה קשור למה שקרה שם״.

דניאל מארדר, חייל שנפצע קשה מפגיעת אבן בראשו בזמן משחק
דניאל מארדר, חייל שנפצע קשה מפגיעת אבן בראשו בזמן משחק | צילום: באדיבות המשפחה