לאחר הירי לדרום: לילה מתוח ביישובים; המשטרה תגברה כוחות

עיריית אשקלון הנחתה לפתוח את המקלטים בעיר, זאת למרות שבצה"ל הודיעו שאין הנחיות מיוחדות לתושבים. במקביל, במשטרה הודיעו על עיבוי כוחות ברחבי הערים. רה"מ ערך התייעצות ביטחונית בקריה

זמן צפייה: 09:31

לאחר ששתי רקטות נורו אמש (שלישי) לעבר יישובי הדרום, ואזעקה הופעלה באשקלון ובאשדוד, צה"ל הנחה על חזרה לשגרה בכל היישובים. זאת למרות שבעיריית אשקלון הודיעו על פתיחת מקלטים ברחבי העיר. במקביל, במשטרה הודיעו כי הם מעבים את הכוחות בערים ומסרו: "אנו ערוכים מבצעית לכל תרחיש וקשובים למען הציבור". ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך התייעצות ביטחונית בקריה עם ראשי מערכת הביטחון.

בתוך כך, על פי מקורות פלסטיניים המתווכים המצרים כועסים על חמאס בעקבות הירי, וצוטטו: "ההתגרויות של גורמים בעזה בתקופת הבחירות עלולות להוביל למלחמה". גורמים מצרים מקהיר שוחחו עם ראשי הארגון ודרשו מהם הבהרות לשיגורים, וחמאס ענו כי הם יבדקו ויתחקרו את שאירע. במקביל, בצה"ל מעריכים כי מי שעומד מאחורי הירי הוא הג'יהאד האלסאמי ולא חמאס.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בשל המתיחות: "המשלחת המצרית הקדימה את ביקורה והגיעה לרצועה"

צה"ל: רחפן ישראלי נפל בדרום רצועת עזה

הערכה בצה"ל: הג׳יהאד האסלאמי אחראי להסלמה האחרונה ברצועה

Whatsapp Image 2019 09 11 At 0
ראש הממשלה בהתייעצות ביטחונית בקריה | צילום: אריאל חרמוני/ משרד הביטחון

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190910-2139' autoplay='0' credit='אלטכנו' desc='' kid='1_fus5zf9h' duration='11'']

מוקדם יותר, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם ביצע הערכת מצב בחמ"ל העירוני עם נציגי המכלולים, ובתומה מסר כי "אנחנו ערוכים לכל מצב ולא לוקחים סיכונים כשזה נוגע לחיי התושבים, לכן הנחיתי על פתיחת המקלטים בכל רחבי העיר. מקווים ללילה שקט ובטוח. מכל מקום, אני מבקש מתושבי אשקלון להיצמד להנחיות פיקוד העורף ולשמור על כללי ההתגוננות בשעת חירום".

Whatsapp Image 2019 09 10 At 2
ראש העיר, תומר גלאם, בהערכת מצב בחמ''ל העירוני עם נציגי המכלולים | צילום: דוברות עיריית אשקלון

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, פרסם הודעה לתושבי העיר שבו אמר כי אין הנחיות מיוחדות: "כמו שאתם יודעים, בשעה האחרונה היו מספר שיגורים לעבר אשדוד ואשקלון. השיגורים יורטו ולא הייתה נפילה בתוך העיר. בהערכת מצד שקיימתי עכשיו ובתיאום עם פיקוד העורף, אין הנחיות חדשות ואנחנו ממשיכים בשגרה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190910-2329' autoplay='0' credit='דוברות עיריית אשדוד ' desc='ראש עיריית אשדוד יחיאל לשרי' kid='1_wi48j1mo' duration='21'']

מוקדם יותר הערב, כאמור, אזעקת צבע אדום נשמעה באשדוד ובאשקלון לאחר שזוהו שני שיגורי רקטות מרצועת עזה. שתי הרקטות שנורו יורטו על ידי כיפת ברזל. הירי בוצע בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו היה באירוע פוליטי באשדוד - האירוע הופסק ורה"מ הורד מהבמה על ידי מאבטחי השב"כ. עם זאת, כמה דקות לאחר מכן נתניהו חזר לנאום. ממגן דוד אדום נמסר כי נפגעת חרדה בת 46 פונתה לבית החולים אסותא באשדוד וכי אין דיווחים נוספים על נפגעים. ככל הנראה גם לא נגרם נזק.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190910-2125' autoplay='0' credit='עמוד הפייסבוק של הליכוד ' desc='' kid='1_2xkns5pk' duration='7'']

בעת האזעקות, חבר הכנסת גבי אשכנזי השתתף בכנס פעילי כחול לבן באשקלון. "אני יודע מה זה מלחמה, אבל לפעמים אין ברירה. ולכן אנחנו מציעים מבצע צבאי בעזה, לפרק את הזרוע הצבאית של חמאס ולמוטט את הארגון. אם ניתן לצה"ל הנחייה הוא ידע לעשות את זה".

יו"ר כחול לבן התייחס לשיגורים בדרום במהלך כנס שערך בג'וליס: "ליבנו עם הדרום ואנחנו רואים איך בסופו של דבר המילים הגדולות מתחלפות באפס מעשים, וזה מאוד חבל. לפני הצהרות ריקות מתוכן על מה שקורה בבקעת הירדן – קודם כל אנחנו נשמור על הריבונות בדרום. לא נקבל הפרה, לא רקטה ולא עפיפון, ואנחנו מתכוונים להחזיר את הביטחון לדרום".

"אנחנו חיים במזרח התיכון ודברים מתרחשים מעכשיו לעכשיו. כשהייתי בדרך הייתי בטוח שאדבר על ההצהרה של נתניהו ורק על מה שמטריד אתכם, אבל בינתיים כבר היו לנו יריות לדרום והריצו את ראש הממשלה לבונקר, ואצלנו גבי אשכנזי עמד על הבמה והמשיך לדבר כאילו לא קרה שום דבר", הוסיף גנץ.