בשל המתיחות: "המשלחת המצרית הקדימה את ביקורה והגיעה לרצועה"

לפי דיווחים פלסטיניים, הביקור שהיה אמור להתרחש ביום שלישי החל כבר היום - כאשר חברי המשלחת הביטחונית נכנסו לרצועת עזה דרך מעבר ארז. "המתווכים ייפגשו עם בכירי חמאס והג'יהאד האסלאמי"

זמן צפייה: 00:38

לפי דיווחים פלסטיניים, המשלחת הביטחונית המצרית הקדימה את ביקורה והגיעה היום (ראשון) לרצועת עזה דרך מעבר ארז, זאת בשל המתיחות בדרום. הביקור היה אמור להתרחש ביום שלישי.

עוד דווח כי לאחר כניסתה לרצועה, המשלחת הביטחונית המצרית נסעה לביתו של בכיר חמאס, רוחי משתהא. לאחר מכן היא תערוך סיור בשטח, תיפגש עם הנהגת הג'יהאד האסלאמי ותגיע למעבר רפיח.

לכתבות נוספות בנושא >>

בתגובה לשיגור הרחפן: צה"ל תקף מספר יעדים של חמאס בעזה

אחרי תקרית הרחפן: 3 פלסטינים חדרו לישראל מעזה – ונעצרו

צה״ל: רחפן הטיל מטען סמוך לגדר וחזר לרצועה – אין נפגעים

נפילה בשדרות, שריפה פרצה במקום.
נפילה בשדרות, שריפה פרצה במקום. | צילום: צילום: יניב כליף

כזכור, צה"ל תקף אמש כמה יעדים של חמאס בצפון ובמרכז הרצועה, בהם ציוד לחימה ימי ושני מתחמים צבאיים של המערך האווירי של הארגון. זאת בתגובה לרחפן מדרום הרצועה שהטיל מטען במרחב הגדר. מהמועצה האזורית אשכול נמסר לתושבים: "הדי הפיצוצים הנשמעים הם כתוצאה מפעילות צה"ל. אנחנו בקשר עם הצבא, אין שינוי בהנחיות".

דובר חמאס הגיב לתקיפת צה"ל וכתב: "המשך המצור על עזה לצד ההפרות במסגד אל-אקצא וגניבת האדמות בגדה המערבית הם פעולותיה של ישראל במאבקה נגד הפלסטינים, להם ישנה אמונה בלתי מעורערת בזכותם על הקרקע ועל המקומות הקדושים. הניצחון בסוף יהיה של הפלסטינים, שלצדם הצדק".

מוקדם יותר אתמול עצר צה"ל שלושה פלסטינים החשודים שחצו לשטח ישראל בדרום רצועת עזה, והעביר אותם לחקירת כוחות הביטחון. השלושה נתפסו לאחר שהכוחות כיתרו וסרקו את המרחב שאליו חצו. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר בשלושה נערים בני 13, וכי נמצאה עליהם סכין. כשעה לאחר מכן נעצר פלסטיני נוסף שניסה לחצות לתוך שטח ישראל, עליו נתפסו שני סכינים.

Whatsapp Image 2019 08 22 At 0
תיעוד פלסטיני של ירי פצצות תאורה בעזה

ביום שישי נורו חמש רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, ונפילה אחת זוהתה בשטח פתוח בשדרות. לא היו נפגעים אך שריפה פרצה במקום וכמה תושבים לקו בחרדה. אזעקת צבע אדום הופעלה בשדרות, ביישוב איבים ובקיבוץ אור הנר שבעוטף עזה. בתגובה לירי, כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו עמדות ומוצב של חמאס בצפון הרצועה.

עוד קודם לכן, חדר רחפן מדרום הרצועה לעבר שטח ישראל וככל הנראה הטיל מטען במרחב גדר המערכת ומיד חזר לשטח הרצועה. בתגובה לכך, כלי טיס של צה"ל ירו לעבר חוליית המחבלים. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל, אך נזק קל נגרם לרכב צבאי.