בדרך לחזרה לשגרה: הותרו עבודה והתכנסויות ביישובי הדרום

עקב הערכת מצב מחודשת בפיקוד העורף הוחלט כי תושבי אשקלון, נתיבות, שדרות ויישובי העוטף יוכלו לצאת לעבודה. במקביל, הוסרה המגבלה על כינוס אירועים. פעילויות חינוכיות עדיין אינן מתקיימות

זמן צפייה: 00:58

מתיחות בדרום: לאחר שעות של שקט, בפיקוד העורף נערכה הבוקר (שלישי) הערכת מצב מחודשת ובה הוחלט כי ניתן לצאת לעבודה ובוטלה המגבלה על קיום התכנסויות ואירועים באשקלון, נתיבות, שדרות, מועצה אזורית חוף אשקלון, מועצה אזורית אשכול, מועצה אזורית שדות הנגב ומועצה אזורית שער הנגב.

עם זאת, פעילויות חינוכיות עדיין לא יתקיימו בשלב זה בהוראת פיקוד העורף.

לכתבות נוספות בנושא >>

חזרה חלקית לשגרה בדרום: כבישים נפתחו – תנועת הרכבות חודשה

כך השתמש הג'יהאד בתקרית הדחפור – כדי לתרץ את הירי לעוטף

אלכס ברוטמן ובנו משתטחים על הרצפה בזמן אזעקה בעוטף
אלכס ברוטמן ובנו משתטחים על הרצפה בזמן אזעקה בעוטף | צילום: חדשות 13

זאת, לאחר שמוקדם יותר היום כל הכבישים שהיו חסומים בעקבות ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום נפתחו לתנועה ותנועת הרכבות חודשה. כמו כן, במועצה האזורית אשכול ביטלו את ההנחיה להישאר בסמיכות למרחבים מוגנים.

עם זאת, בהוראת פיקוד העורף, לא יתקיימו היום לימודים באשקלון, בנתיבות, בשדרות וביישובי עוטף עזה. במועצה האזורית אשכול עבודות חקלאיות מאושרות החל מ-3 ק"מ מהגבול בלבד. פארק הבשור והגן הלאומי אשקלון ישארו סגורים גם היום.

לאחר יום קרב שבמהלכו נורו לעבר יישובי העוטף קרוב למאה רקטות, נשמר במהלך הלילה השקט בדרום לאחר הדיווחים הפלסטיניים על הפסקת אש בין צה"ל לפלגים ברצועת עזה.

אמש, בתום התייעצויות ביטחוניות, הוחלט על סגירת כלל מעברי הגבול של ישראל עם רצועת עזה החל מהלילה. מעבר כרם שלום ייסגר למעט כניסת ציוד הומניטרי וחיוני, ומעבר ארז ייסגר למעט מקרים הומניטריים חריגים. בנוסף, מרחב הדיג ברצועת עזה נסגר לחלוטין.

אתמול בערב נורו מרצועת עזה כ-80 רקטות - 90% מהן יורטו על ידי כיפת ברזל. זוהתה נפילה אחת בתוך יישוב במועצה האזורית אשכול. נזק קל מרסיסים נגרם למבנה סמוך, ואין נפגעים בגוף. כמה מהשיגורים יורטו. בג'יהאד האסלאמי החליטו לכנות את סבב הלחימה האחרון "עוז הנאמנים".