כך השתמש הג'יהאד בתקרית הדחפור - כדי לתרץ את הירי לעוטף

האירוע שבו כוח צה"ל גרר גופת מחבל באמצעות כלי הנדסי שודר בתקשורת העזתית שוב ושוב. זאת, במטרה להאשים את ישראל ב"התעללות בגופה", ולמצב את ארגון הטרור כגוף המגן על כבוד הרצועה

זמן צפייה: 01:51

יום קרב ברצועה: התקרית שאירעה אתמול (ראשון) ברצועה, שמהלכה גרר דחפור צה"לי את גופתו של אחד המחבלים בניסיון פיגוע המטענים, לא הייתה אמורה לגרור תגובה חריפה מצד הג'יהאד האסלאמי. אך בארגון הטרור החליטו להוציא האירוע את התועלת המקסימלית, ולנצל אותו למאבקים הפנימיים ברצועה.

מאז אתמול משתמש הג'יהאד האסלאמי בתיעוד התקרית, בעיקר ברשתות החברתיות, כדי לטעון כי גרירת גופת המחבל על הקרקע הייתה "התעללות בגופה", וכדי למצב את עצמו כארגון המגן על כבודה של עזה הנצורה, אל מול הפייסנות של חמאס שמעדיף הבנות עם ישראל.

עוד בחדשות 13:

הרמטכ"ל: "לא ברור אם הסבב כעת לקראת סיום – או בדרך למערכה"

הירי לדרום נמשך; גם מחר לא יתקיימו לימודים בעוטף עזה

פיצוץ בחצר הבית בשדרות: תיעוד פגיעת רסיסי הרקטה

ניסיון הפיגוע בגבול רצועת עזה
ניסיון הפיגוע בגבול רצועת עזה | צילום: חדשות 13

למרות הדיווחים על הפסקת האש, הודיע פיקוד העורף כי גם מחר לא יתקיימו לימודים באשקלון, נתיבות, שדרות ויישובי עוטף עזה. זאת, ברקע הירי לעבר יישובי הדרום שנמשך לאורך כל שעות הערב. זוהתה נפילה אחת בתוך ישוב במועצה האזורית אשכול. נזק קל מרסיסים נגרם למבנה סמוך, ואין נפגעים בגוף. כמה מהשיגורים יורטו. לאורך סבב ההסלמה הנוכחי נורו מרצועת עזה כ-80 רקטות - 90% מהן יורטו על ידי כיפת ברזל. בג'יהאד האסלאמי החליטו לכנות את סבב הלחימה האחרון "עוז הנאמנים".

השיגורים מהרצועה מגיעים ברקע דיווחים פלסטיניים על הפסקת אש. ערוץ אל-אקצא המזוהה עם חמאס פרסם כי פלגי ההתנגדות ברצועה הסכימו לבקשה המצרית להפסקת אש החל מהשעה 22:00.

אלכס ברוטמן ובנו משתטחים על הרצפה בזמן אזעקה בעוטף
אלכס ברוטמן ובנו משתטחים על הרצפה בזמן אזעקה בעוטף | צילום: חדשות 13

בתקשורת הפלסטינית דווח שבכיר בפלגי ההתנגדות ברצועה מסר כי "הפלגים הפלסטיניים הסכימו לאפשר למתווכים המצרים הזדמנות לקבע את הסכם הפסקת האש. פלגי ההתנגדות יעקבו מקרוב אחר ההתפתחויות בשטח כדי להעריך עד כמה ישראל מחויבת לתנאי הפסקת האש".

מוקדם יותר הערב התייחס הרמטכ"ל אביב כוכבי לסבב ההסלמה: "אני לא בטוח שהאירוע שאנו חווים ב-24 השעות האחרונות לקראת סיום או אם הולכים למערכה". את הדברים אמר בערב הוקרה לחיילי מילואים.