במהלך הטיפולים - התגלה גידול: מאבק הפצועה מהפיגוע בגבעת אסף

שירה סבג, שנפצעה קשה באירוע הירי שבו נפלו שני לוחמי צה"ל, סיפרה לחדשות 13 על כך שנאלצה להתמודד בחודשים האחרונים גם עם גידול בראש. "זה יכול היה לעשות בעיות בעתיד ותפסנו את זה לפני"

זמן צפייה: 04:38

שירה סבג נפצעה קשה מאוד לפני כחצי שנה בפיגוע ירי בגבעת אסף שבו נפלו שני חיילי צה"ל. תוך כדי הטיפול הרפואי מציל החיים בבית החולים, הרופאים גילו במקרה גידול בראשה. בריאיון לחדשות 13 סיפרה שירה על רגעי האימה ועל השבועות הקשים בבית החולים.

בבדצמבר האחרון, שירה הייתה בדרכה לביתה שבבית אל ועמדה בצומת הסמוך לגבעת אסף. מחבל חמוש ירד באותו הזמן מרכב והחל לירות לכל עבר. שירה סיפרה על הרגע שבו חששה לחייה: "שמעתי בומים מאוד חזקים. הוא עמד מולי והחיילים עמדו בינינו. תחילה ראיתי את החיילים נופלים. הבנתי שהם כנראה לא חיים ושכנראה אני גם לא אחיה. הוא פגע בי וקיבלתי כדור באגן ובירך. נפלתי על הרצפה והייתי בטוחה שאני הולכת למות וקראתי קריאת שמע ישראל".

לכתבות נוספות בנושא:

אב הלוחם שנפל בגבעת אסף: "את היופי שלהם מגלים אחרי מותם"

בצל הביקורת: הוסרה המיגונית שהוצבה בתחנת האוטובוס בגבעת אסף

ארבעה חודשים אחרי הפיגוע: צה"ל הרס את ביתו של המחבל מעפרה

שירה סבג, נפצעה קשה בפיגוע בגבעת אסף
שירה סבג, נפצעה קשה בפיגוע בגבעת אסף | צילום: חדשות 13

סבג הועברה לבית החולים במצב קשה מאוד כשהיא נאבקת על חייה. מסע ההתמודדות של שירה נמשך 250 ימים. אבל במהלכו, כשהיא נאבקת בפציעתה, הגיעה בשורה קשה נוספת. הרופאים אבחנו גידול בראשה. שירה סיפרה כי "הם אמרו לי שמצאו משהו אבל הם לא ידעו מה זה. הכניסו אותי לאם-אר-איי".

ד"ר נבו מרגלית, מנהל המחלקה הנוירוכירוגית בבית החולים שערי צדק ליווה את שירה בתהליך: "עשינו בירור של כל הגוף, כמו שאנחנו תמיד עושים. עשו לה הדמיה מוחית ואז זיהינו את הדבר הזה במקרה". תחילה חששו הרופאים כי מדובר הגידול ממאיר בגודל של ארבעה סנטימטרים, ונערכו לניתוח ראש מיידי. לאחר מכן, התברר כי מדובר בגידול הסובל דיחוי. "זה היה יכול לעשות בעיות בעתיד ותפסנו את זה לפני", סיפר מרגלית.

הדרך של שירה להחלמה מלאה עוד ארוכה והיא עדיין תצטרך להמשיך בטיפולים פיזיותרפיים, אבל גם הוריה וגם רופאיה מאמינים כי הגילוי המוקדם של הגידול הציל את חייה.