צה"ל יקים ועדת חקירה רפואית לנסיבות מותו של אל״מ שרון אסמן

דו"צ הודיע כי בראש הוועדה שתחקור את ההיבטים הרפואיים השונים הקשורים למותו של מח"ט הנח"ל, יעמוד קצין רפואה בכיר המתמחה בתחום. זאת, לצד חקירת מצ"ח שנפתחה. הלוויית הקצין תתקיים מחר

שרון אסמן
אל"ם שרון אסמן בטקס החילופים בו מונה למפקד חטיבת הנח"ל | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל הודיע הערב (שבת) כי תוקם ועדת חקירה רפואית לבחינת נסיבות מותו של קצין צה"ל ומפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה שרון אסמן. זאת, לצד חקירת מצ"ח שכבר נפתחה בעניין. בראש הוועדה, שתחקור את ההיבטים הרפואיים הנוגעים לנסיבות מותו של אסמן, ותעסוק בין היתר בסוגיית היעדר דפיברילטור בחדר הכושר, יעמוד קצין רפואה בכיר המומחה בתחום הרלוונטי. הלווייתו של אסמן תתקיים מחר. 

כזכור, מותו של אלוף-משנה אסמן נקבע לפני יומיים, זאת לאחר שהתמוטט במהלך אימון כושר קרבי בבסיס חטיבת הנח"ל בבית ליד - יומיים בלבד לאחר שמונה למפקד החטיבה. רופא החטיבה ניסה להציל את חייו ולייצבו, אולם הוא פונה לבית החולים, שם נקבע מותו בגיל 43 בלבד. אסמן הותיר אחריו אישה, סמנכ"לית אתר ynet שרון שלמון, ושני ילדים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתגובה לבלוני התבערה: חיל האוויר תקף מטרות חמאס ברצועת עזה

חוקרים באונ' העברית: "תוך שבועיים נגיע ל-1000 נדבקים יומיים"

אביר קארה: "לחצתי בטעות על המחשב של סילמן – דעתי הוסחה"

שרון אסמן
אל''ם שרון אסמן | צילום: דובר צה''ל

מחקירת מותו של אסמן עלה כי בשעה 6:30 בבוקר, הוא פתח בריצה קלה מאוד בשטח הבסיס, והתאמן במשך 13 דקות. מספר דקות לאחר מכן, נכנס לחדר הכושר הממוזג - והתמוטט. גורמי הרפואה, בהם גם פרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, ביצעו בו פעולות החייאה במשך כ-40 דקות, אך ללא הועיל.

בטקס קצינים שהתקיים מוקדם יותר השבוע, נפרד הרמטכ"ל אביב כובבי מאסמן, ואמר: "נדהמנו כשקיבלנו את הבשורה. שרון היה לוחם שהצטיין לאורך כל תפקידיו, משימתי, אוהב-אדם, קצין וג'נטלמן. ממנו תראו וכך תעשו. אנו כואבים את לכתו ושולחים מכאן תנחומים לשרון רעייתו, אלכס ואמה ילדיו, להוריו ובני המשפחה. צה"ל חייב קצינים מצטיינים כמו שרון".