שב"כ מאשר: רצח הרב שי אוחיון בפתח תקווה – פיגוע ממניע לאומני

הארגון הודיע כי המחבל שדקר למוות את אוחיון, חליל עבד אל-חאלק מחמד דויכאת, שחזר את מעשיו בחקירתו. המפגע הפר את תנאי היתר עבודתו, שהה בישראל כמה ימים ברציפות והצטייד מראש בסכין

זמן צפייה: 07:43

שירות הביטחון הכללי אישר היום (שני) כי האירוע שבו נרצח הרב שי אוחיון בפתח תקווה בשבוע שעבר היה פיגוע ממניע לאומני. עוד הודיע הארגון כי המחבל, חליל עבד אל-חאלק מחמד דויכאת, שחזר את עשיו בחקירתו.

מהחקירה עלה כי המפגע בן ה-46, תושב הכפר רוג'יב הסמוך לשכם, החזיק בהיתר עבודה שאפשר לו לעבוד בישראל בתנאי שהוא חוזר מדי יום לביתו. אולם, הוא הפר את תנאי אישורו, שהה בישראל כמה ימים ברציפות עד הפיגוע, והצטייד מראש בסכין שבה רצח את אוחיון.

לעוד כתבות בנושא:

אחרי הפיגוע: מאחז חדש הוקם בבנימין לזכרו של הרב שי אוחיון

שי אוחיון נרצח בפיגוע בפ"ת: "לא היה מסוגל לעשות רע לאיש"

סייע בזירת הפיגוע בפ"ת – וננזף ע"י הבוס שלו

שי אוחיון, שנרצח בפיגוע בפתח תקווה
שי אוחיון, שנרצח בפיגוע בפתח תקווה | צילום: באדיבות המשפחה

ביום רביעי שעבר, כזכור, הרב שי אוחיון, תושב פתח תקווה ואב לארבעה בן 39, נרצח בפיגוע דקירה בצומת סגולה שבעיר. אוחיון הוא האזרח הראשון שנרצח בפיגוע מזה שנה. חברו הטוב, דוד יוסף מוגרבי, סיפר לחדשות 13 כי "המשפחה מסרבת להאמין - לא מעכלת. אמא שלו, אישה מבוגרת ואלמנה, הייתה מוכנה להתחלף איתו. הרבה אנשים מהקהילה שלו, שהוא היה הרב שלהם, לא מאמינים ולא מעכלים. הוא לא היה מסוגל לעשות רע לאנשים".

"הכרנו לפני 11 שנה כשחיפשתי מקום לימודים. הוא היה קדוש בחייו וקדוש גם עכשיו", הוסיף מוגרבי. "הוא למד במסירות, הוציא בהתחלה תואר לרב מושב ואחרי זה תואר לרב אזורי. בהמשך, התקדם הלאה והוציא תואר לרב עיר, בגיל 39 עם אישה צעירה וארבעה ילדים".

בתגובה לאירוע אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק לבי למשפחת אוחיון על רצח אב המשפחה, הרב שי, בפיגוע דקירה היום בפתח תקווה. הלב כואב. רעייתי שרה ואני מחבקים את המשפחה, אישה וארבעה ילדים שנותרו היום בלי אבא. אנו נפעל להריסת בית המחבל ולמיצוי העונש החמור ביותר".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לאוחיון, ואמר כי "בשעה קשה זו אני שולח נחמה למשפחת אוחיון לאחר קבלת הבשורה האיומה על הרצחו של הרב שי בידי מחבל נאלח. אבד מעולמנו איש תורה, מעיין תבונה, אב משפחה, שהותיר אחריו ארבעה יתומים אותם אנו מאמצים אל ליבנו. לא נשקוט עד אשר ימוצה הדין עם המחבל והמסייעים לו ולא נאפשר לטרור להרים ראשו".