דיווח: ישראל חיסלה באיראן בכיר באל קאעידה לבקשת ארה"ב

"הניו יורק טיימס" פרסם ששני רוכבי אופנוע ירו למוות במספר 2 בארגון הטרור. גורמי מודיעין: המתנקשים - ישראלים שנשלחו למשימה לבקשת הממשל האמריקני. משרד החוץ האיראני הכחיש את הדיווח

זמן צפייה: 04:52

עיתון "הניו יורק טיימס" דיווח הלילה (שבת) כי ישראל חיסלה לפני שלושה חודשים באיראן את מספר 2 באל קאעידה, עבדאללה אחמד עבדאללה, לבקשת ארצות הברית. על פי גורמי מודיעין, הבכיר נורה למוות ברחובות טהראן ביום השנה לפיגוע בשגרירויות ארצות הברית בשנת 1998, שהוא היה אחד האחראים לו. יחד עם עבדאללה חוסלה גם בתו, האלמנה של בנו של אוסאמה בן לאדן.

ישראל, ארצות הברית ואפילו אל קאעידה לא התייחסו להתנקשות. מנגד, איראן הכחישה הדיווח ומטעם משרד החוץ בטהראן נמסר כי "אין טרוריסטים של אל קאעידה באיראן, וושינגטון ותל אביב מנסות להתנער מאחריות לפעילות של אל קאעידה וארגוני טרור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפני כניסת ביידן לתפקיד: ארה"ב וישראל מבקשות לפעול נגד איראן

טראמפ: לא נטיל סגר – אבל מי יודע איזה ממשל יהיה כאן בעתיד

אחיות לנשק: התאומות הלוחמות שמסכלות הברחות ופיגועים

גורמי המודיעין ציינו כי לא ברור מה חלקו של הממשל האמריקני בחיסול, שעקב אחר הבכיר באיראן במשך שנים. עבדאללה, בן ה-58, היה צפוי להנהיג את ארגון הטרור בעתיד. כמו כן, הוא הופיע באופן קבוע במודעות המבוקשים של הרשויות בארצות הברית, בעקבות חלקו ברציחתם של 224 בני אדם ופציעתם של מאות נוספים בפיגועים בשגרירויות בקניה וטנזניה.

על פי הדיווח, המתנקשים היו שני רוכבי אופנוע, שירו חמישה כדורים מאקדח בעל משתיק קול. ארבעה יריות חדרו למכוניתו של הבכיר ואחד נוסף לרכב אחר שהיה במקום. החיסול מיוחס לישראל, מפני שהפעולה התבצעה באופן דומה להתנקשויות אחרות, שגם אותן מייחסים לישראל.

החיסול בוצע כמעט במקביל ל-14 הפיצוצים המסתוריים שהרעידו את איראן לפני כארבעה חודשים. טהראן לא דיווחה מי אחראי לאותם פיצוצים, על כן בישראל החלו לחקור את המקרים הללו ולנסות להבין מי עומד מאחורי התקריות - בהן הפיצוץ במתקן הגרעיני בנתנז. האירועים הגיעו ברקע המתח שהולך וגובר בין ארצות הברית לאיראן.

לפני כחודשיים התייחס נשיא איראן חסן רוחאני לניסיון האמריקני לחדש את הסנקציות של האו"ם על מדינתו, והצהיר: "המהלך של ארצות הברית מציב אותה בפני תבוסה ובפני תגובות שליליות מצד הקהילה הבין-לאומית. מעולם לא נכנענו ללחץ האמריקני, ונגיב בעוצמה לבריונות האמריקנית". את הדברים אמר בנשיא בריאיון בטלוויזיה האיראנית.

כזכור, ההחלטה האמריקנית לחדש את הסנקציות התקבלה בעקבות האכזבה שנחלו כאשר מועצת הביטחון של האו"ם דחתה באוגוסט האחרון את ההצעה להאריך את אמברגו הנשק על איראן שנקבע בהסכם הגרעין עם איראן ב-2015. זאת, לאחר שרוסיה וסין התנגדו למהלך. האמברגו הנוכחי צפוי להסתיים באוקטובר. 11 חברות נמנעו, בהן צרפת, גרמניה, ובריטניה, בעוד ארה"ב והרפובליקה הדומיניקנית היו היחידות שהצביעו בעד הארכת האמברגו.