בכיר בחיה"א: טעינו כשלא פינינו המטוסים מראש – הכוננות נפגעה

קצין בכיר התייחס להצפות בבסיס חצור שבדרום ואמר כי המים חדרו למקום בכמויות אדירות בזמן קצר, וגרמו נזק ל-8 מטוסי קרב. "לא חפים מטעויות – נחזור לתפקוד מלא תוך שבוע" • צפו בתמונות

זמן צפייה: 02:05

קצין בכיר בחיל האוויר התייחס הבוקר (שני) לאירוע הצפת המטוסים בבסיס חיל האוויר חצור, שבדרום, והודה כי "טעינו כשלא פינינו את כלי הטיס - הכוננות נפגעה, שמונה כלי טיס נפגעו. נתחקר את התקרית". 

לדברי הקצין, המים חדרו למקום בכמויות אדירות בזמן קצר. "נערכנו בכל הבסיסים למזג האוויר. עד השעה 5:00 בבוקר הבסיס היה יבש - ואז 50 אלף קוב מים נכנסו, שהפילו קירות בטון", אמר הבכיר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מטרת כחול לבן: להביא את נתניהו למשפט טרם הבחירות • לוח זמנים

ת"א בקריז: כך הפכו הנרקומנים את דרום העיר לתחנת סמים גדולה

דיווחים באיראן: ירי חי בוצע לעבר מפגינים במחאות נגד המשטר

הצפת המטוסים בביס חיל האוויר בדרום
הצפת המטוסים בביס חיל האוויר בדרום | צילום: חדשות 13

על פי הקצין, מידת הנזק שנגרם לכלי הטיס נמוך מכפי שחשבו בהתחלה והמטוסים שנפגעו חזרו לפעול אמש. לטענתו, הטייסת תחזור לסד"כ מלא תוך שבוע. עוד טען הבכיר כי לא רצו להסתיר את האירוע בחיל האוויר. "אנחנו בתקופת דריכות וכוננות, השיקולים היו מבצעיים לא לדווח עד החזרת הבסיס לשגרה - אנחנו לא חפים מטעויות", אמר.

אתמול הותר לפרסום כי בסיס חיל האוויר הוצף בשבוע שעבר, וכתוצאה מכך נגרם נזק במיליוני דולרים למטוסי קרב של חיל האוויר. חיל האוויר ומכבי האש התמודדו עם ההצפות הקשות. חיל האוויר והצנזורה הצבאית התאמצו להסתיר את התקרית ולא אישרו לפרסמה, עד הערב.

הצפת המטוסים בביס חיל האוויר בדרום
הצפת המטוסים בביס חיל האוויר בדרום | צילום: חדשות 13

מצה"ל נמסר בתגובה: "בעקבות תנאי מזג האוויר הקשים בשבוע שעבר, נחלים הסמוכים לבסיס חיל-האוויר בדרום הארץ עלו על גדותיהם והציפו מספר מוקדים בבסיס. מספר מטוסים ניזוקו, הם יטופלו ויחזרו לטיסה בימים הקרובים. בנוסף, במהלך סוף השבוע בוצעו פעולות לשאיבת המים מהבסיס. אין נפגעים באירוע".

כזכור, מערכת הגשם האחרונה הייתה חריגה – השירות המטאורולוגי פרסם כי כמות הגשם שירדה בצפון הארץ בשבועיים האחרונים, היא הגדולה ביותר ב-50 השנה האחרונות, מאז 1969. כמו כן, מהשירות המטאורולוגי נמסר כי במועצה האזורית חוף אשקלון נמדדה כמות הגשם היממתית הגדולה ביותר בהיסטוריה לאזור זה – 12 מ"מ.

תרגיל ה''בלו-פלאג'' של חיל האוויר
תרגיל ה''בלו-פלאג'' של חיל האוויר | צילום: דובר צה''ל