הותר לפרסום: מטוסי קרב ניזוקו בהצפות בבסיס חיל האוויר בדרום

במהלך הגשם הכבד שירד בדרום הארץ בשבוע שעבר, נגרם נזק בשווי מיליוני דולרים לכלי הטיס בבסיס. צה"ל והצנזורה התאמצו להסתיר את התקרית. בחיל האוויר בוחנים את הנזק שנגרם

זמן צפייה: 01:32

בסיס חיל האוויר בדרום הארץ הוצף בשבוע שעבר, וכתוצאה מכך נגרם נזק במיליוני דולרים למטוסי קרב של חיל האוויר - כך הותר הערב (ראשון) לפרסום. חיל האוויר ומכבי האש התמודדו עם ההצפות הקשות. בחיל האוויר בוחנים את הנזקים למטוסי הקרב. חיל האוויר והצנזורה הצבאית התאמצו להסתיר את התקרית ולא אישרו לפרסמה, עד הערב.

מצה"ל נמסר בתגובה: "בעקבות תנאי מזג האוויר הקשים בשבוע שעבר, נחלים הסמוכים לבסיס חיל-האוויר בדרום הארץ עלו על גדותיהם והציפו מספר מוקדים בבסיס. מספר מטוסים ניזוקו, הם יטופלו ויחזרו לטיסה בימים הקרובים. בנוסף, במהלך סוף השבוע בוצעו פעולות לשאיבת המים מהבסיס. אין נפגעים באירוע".

כזכור, מערכת הגשם האחרונה הייתה חריגה – השירות המטאורולוגי פרסם כי כמות הגשם שירדה בצפון הארץ בשבועיים האחרונים, היא הגדולה ביותר ב-50 השנה האחרונות, מאז 1969. כמו כן, מהשירות המטאורולוגי נמסר כי במועצה האזורית חוף אשקלון נמדדה כמות הגשם היממתית הגדולה ביותר בהיסטוריה לאזור זה – 12 מ"מ.

מטוס אף-15 של חיל האוויר
מטוס אף-15 של חיל האוויר | צילום: רויטרס

הגשמים שירדו באזור נהריה הם כמעט כל המשקעים הממוצעים לעונה כולה, ובחלק מהמקומות כמות הממטרים היו כפולים מהכמויות הממוצעות עד כה. בחיפה, ירדו 134 מ"מ. בשבי ציון ירדו 115 מ"מ של גשם, בניצן 105 מ"מ, בכינת ירדו 56 מ"מ גשם והוסיפו לימה 23 ס"מ. בתל אביב, ירדו רק 42 מ"מ.

רחובות נהריה
רחובות נהריה | צילום: אורן גוזלן

ממטרים כבדים ירדו בחרבי הארץ וגרמו לנזקים רבים, אך מערכת הגשמים פגעה הכי קשה בנהריה – שם הגעתון עלה על גדותיו, ורחובות רבים הוצפו לחלוטין וגרמו להרס, שעיריית נהריה אף ביטלה את הלימודים והנחתה את התושבים לא לצאת מהבתים. 

נוסף לכך, הסערה גבתה את חייו של מוטי בן שבת, בן ה-35 מנהריה, שטבע למוות לאחר שניסה להציל משפחה שנלכדה ברכב. בן שבת נסחף בהצפות הכבדות, ולאחר חיפושים נרחבים הוא אותר ללא רוח חיים באזור קניון "ארנה" שבעיר.

Ultra Orthodox Jewish Men Hold Umbrellas And Look At The Mediterranean Sea As Heavy Rainfalls Hit Israel, In Ashdod, Israel
חוף באשדוד | צילום: רויטרס

המערכת הסוערת לא פסחה על הדרום – כוחות ההצלה חילצו בעזרת טרקטור עשרות תלמידים במועצה האזורית באר טוביה מבית ספר באזור. במושבים גבעתי ואמונים שבמועצה האזורים, בתים רבים הוצפו וניזוקו קשות, והתושבים פונו בעזרת כוחות ההצלה שהגיעו ליישובים. בין היתר, חולצו גם תינוקות. כמו כו, תקרה קרסה בבית ברחוב כנפי הנשרים באשקלון, כתוצאה ממזג האוויר הסוער. לא היו נפגעים בתקרית.