נזק רב מרסיסים: רקטה נפלה בחצר גן ילדים בשדרות בלילה • תיעוד

בסרטון נראה ההרס הרב שהשאירה הרקטה שפגעה בסמוך למבנה במהלך הלילה: שולחנות שקרסו וחורים רבים בקירות. מעיריית שדרות נמסר כי לא היו נפגעים וכי החל החיפוש אחר מבנה חלופי

זמן צפייה: 00:50

הסלמה בדרום: רקטה נפלה הלילה (ראשון) בחצר גן ילדים בשדרות, אך לא פגעה ישירות במבנה. כתוצאה מהנפילה, רסיסי הרקטה פגעו בגן וגרמו לו נזק רב. לא היו נפגעים באירוע, והעייריה החלה בחיפוש אחר גן חלופי. בתיעוד מתוך הגן ניתן לראות הרס רב - חור שנפער בקיר, משקוף שהתפרק וזכוכיות על הרצפה.

גן הילדים בשדרות שנפגע מרקטה | צילום: עיריית שדרות
גן הילדים בשדרות שנפגע מרקטה | צילום: עיריית שדרות

כמו כן, במהלך הלילה רקטה פגעה בארון חשמל בעיר באר שבע.

פגיעת רקטה בארון חשמל בבאר שבע | צילום: חברת חשמל

נוסף לכך, התחדשה שריפה שפרצה הלילה סמוך לאחד היישובים במועצה אזורית חוף אשקלון כתוצאה מנפילה של רקטה. אתמול נעצרה עבודת לוחמי האש באזור, מאחר ותוואי הבטח בעייתי מאוד לרכבי כיבוי ובעקבות הסכנות שהיו בעבודה בשטח פתוח באזור. כוחות כיבוי פועלים בשעה זו לכיבוי הדליקה.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190505-1109' autoplay='0' credit='מאיר א.' desc='שריפה שפרצה מחדש מנפילת רקטה סמוך למועצה האזורית חוף אשקלון' kid='1_hkultbfz' duration='10'']

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, מסר מוקדם יותר היום כי כ-450 שיגורים לעבר ישראל בוצעו על ידי חמאס וג'יהאד האסלאמי, למעלה מ-150 רקטות ייורטו על ידי כיפת ברזל ולמעלה מ-70% נפלו בשטחים פתוחים. צה"ל תקף 220 יעדים ברצועה – חוליות ירי, תשתיות טרור, מבני רבי קומות, תשתיות קרקעיות. שמונה פלסטינים נהרגו ברצועה, שלושה במהלך הלילה.

כמו כן, מנליס הודיע כי בתום הערכת מצב עם הרמטכ"ל, הוחלט להוריד את חטיבה 7 של השריון לאוגדת עזה ככוח התקפי זמין. עוד הוסיף כי בשעה זו ישראל לא מתעסקת בהפסקת אש, וכי ההערכות היא למספר ימי לחימה.

בתוך כך, הותר לפרסום כי משה אגדי בן ה-58 נהרג לפנות בוקר באשקלון בעקבות פגיעה ישירה בחצר בניין ברחוב החסידה 1 במהלך מטח הרקטות על העיר. אגדי, שנפצע קשה מפגיעת רסיסים בחזה ובבטן, פונה לבית החולים ברזילי אך צוות מד"א נאלץ לקבוע את מותו טרם הגיע לשם.

משה אגדי שנהרג מרסיסי רקטה שנפלה באשקלון
משה אגדי שנהרג מרסיסי רקטה שנפלה באשקלון | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הבוקר הודיע חדר המבצעים המשותף של הפלגים הפלסטיניים בעזה כי "לאור ההתעקשות של ישראל לפגוע בבתים, ההתנגדות הפלסטינית החליטה להגיב באופן חסר תקדים לפשעי ישראל". במקביל, מסרה קהיר כי נמשכים המאמצים להביא להפסקת אש בין חמאס לישראל. על פי מקורות מצריים, הלילה היה מבוי סתום במגעים, והבוקר צפויים להתחדש המאמצים הקדחתניים למניעת הידרדרות למלחמה. בנוסף, נמסר כי חדר המבצעים המשותף שיגר "מטח טילים גדול של כ-50 רקטות לעבר אזור אשקלון כתגובה לפשעיה של ישראל. בוחנים את הרחבת הירי לעבר ישראל למרחק של יותר מ-40 ק"מ במהלך השעות הקרובות אם התוקפנות הישראלית תימשך". דובר צה"ל מסר כי מעברי ארז וכרם שלום בין הרצועה לישראל נסגרו לחלוטין, למעט מקרים הומניטאריים, ומרחב הדיג בוטל לחלוטין.