אחותו של ההרוג מאשקלון: "כשקלטנו - צרחנו, היינו על הרצפה"

משה אגדי, בן 58, נהרג לפנות בוקר כתוצאה מרסיסים בחזה ובבטן בעקבות מטח הרקטות על העיר הדרומית. אחיותיו סיפרו: "היה גיבור, תמיד חייך וצחק. איבדנו נכס. אדם, חבר, אח אהוב"

זמן צפייה: 02:37

ליל לחימה בדרום: גבר בן 58, משה אגדי, נהרג לפנות בוקר (ראשון) באשקלון בעקבות פגיעה ישירה בחצר בניין ברחוב החסידה 1 במהלך מטח הרקטות על העיר. אגדי, שנפצע קשה מפגיעת רסיסים בחזה ובבטן, פונה לבית החולים ברזילי אך צוות מד"א נאלץ לקבוע את מותו טרם הגיע לשם. אגדי היה אחד מתוך 14 אחים ואחיות. שתיים מאחיותיו, טבריה ז'נט ורחלי מועלם סיפרו כי היה "גיבור, תמיד חייך וצחק".

"זה תפס אותי באמצע השינה", סיפרה ז'נט, תושבת ראשון לציון, "אחי הבכור התקשר לבעלי והודיע שרצחו את אחי. רצחו אותו, רוצחים רצחו את אחי. אנחנו נסערים, עצובים, כועסים וזועמים. אני מקווה שאחי יהיה הנרצח האחרון, ושיטפלו בזה, שלא ישאירו את זה מאחור. זה יום מאוד עצוב לנו".

אחות של משה אגדי
אחות של משה אגדי, טבריה ז'נט | צילום: חדשות 13

"משה היה גיבור, הוא היה מקסים, הייתה לו דרך ארץ", סיפרה ז'נט על אחיה שנהרג הלילה, "הוא היה צדיק. הוא כל הזמן היה מחייך וצוחק. אב לארבעה ילדים ושני נכדים. הכי חשוב לי שיזכרו שהוא היה צדיק גדול. הוא איש אמת שאהב את הזולת".

"אנחנו כמובן לא ישנו כל הלילה עד הבוקר", הוסיפה מועלם, "הגעתי לבית החולים עם הבת שלי. אשתו של אחי, יפה, הייתה לבד במיון. הרופאים התגודדו, נכנסו, יצאו - לא הבנו מה קורה. אחרי כמה דקות הרופאים הודיעו לנו. אשתו הייתה בהיסטריה, לא חשבנו שזה באמת נגמר. כשקלטנו, צרחנו, היינו על הרצפה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190505-1134' autoplay='0' credit='' desc='רחלי מועלם, אחותו של אגדי' kid='1_jjk5k636' duration='410'']

"משה היה שובב, היה בו קסם. תמיד אהבו אותו. הוא כל הזמן חייך וצחק, היה מאושר ממה שהיה לו. תמיד היה שמח, חיובי ואופטימי, כולם העריכו אותו. תמיד הוא עזר לכולם. איבדנו נכס. אדם, חבר, אח אהוב".

"הבן שלי משרת עכשיו בכיסופים, אך גם לפני שהיה בגזרה, תמיד חשבתי שבשום פנים ואופן אסור להיכנס רגלית לעזה. אנחנו צריכים לאמץ את מה שפוטין עושה - פשוט לרסס אותם מלמעלה. אני מצטערת שאני מדברת במילים כאלה קשות, אבל הם פוגעים באזרחים, זה לא מעניין אותם במי הם פוגעים. אני לא רוצה שציפורן של חייל תיפגע. הם צריכים להבין שיש הרתעה, המדינה צריכה לספק לנו את ההגנה הזאת. צריך לשים לזה סוף, אנחנו תחת מתקפה המון זמן".

משה אגדי
משה אגדי | צילום: חדשות 13

אשתו, יפה אגדי סיפרה על מהלך האירועים: "זה היה ב-2:20. בעלי ישב בחוץ וקרא תהילים. היינו למטה, לא הגענו לממ"ד אפילו, לא הספקנו. לקח לאמבולנס עשר דקות להגיע. השכנים באו ועזרו לנו לעצור את הדם עם מגבות. הפסדנו אדם יקר מאוד. הוא היה בן אדם מקסים. אבא טוב, סבא טוב, בעל מקסים, למופת. תמיד ידעתי שהוא שם בשבילי".,


נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, התייחס בחשבון הטוויטר שלו למותו של אגדי: "אני שולח את תנחומיי למשפחת אגדי ששכלה את אביה משה הלילה בירי הרקטות הקשה אל עבר אשקלון", כתב. "אנו שולחים לכם חיבוק גדול של נחמה והשתתפות בצער הנורא".

ראש עיירית אשקלון, תומר גלאם, הגיע לזירת הנפילה ואמר: "זוהי שעה קשה לעיר אשקלון. כולנו אבלים, כואבים ושבורים מגודל הטרגדיה שהיכתה באחת המשפחות הוותיקות והמוכרות בעיר אשקלון. העירייה תעמיד לרשות המשפחה את כל הסיוע הדרוש להם בשעה זו ותתמוך בהם ככל שיידרש. בהזדמנות זו, אני שולח מכאן איחולי החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים ממטחי הרקטות האחרונים לעבר העיר".

משה אגדי ההרוג מאשקלון מפגיעת הרקטה
משה אגדי ההרוג מאשקלון מפגיעת הרקטה | צילום: חדשות 13

"מיד לאחר האזעקה הזניקו אותנו לבית שספג פגיעה מרקטה, בכניסה לבית ראינו גבר בשנות השישים שוכב מחוסר הכרה לאחר שנפגע בחזה מרסיסים", סיפרו חובשי מד"א שהגיעו למקום האירוע, "הענקנו לו טיפול רפאי ופינינו אותו לבית חולים בדחיפות תוך המשך טיפול כשמצבו קריטי". כאמור, אגדי לא שרד את הפציעה והלווייתו תתקיים היום בשעה 16:00 בבית העלמין החדש באשקלון.

החל משבת בשעה 10:00 בבוקר ועד לפנות בוקר צוות מד"א העניק טיפול רפואי ל- 83 נפגעים - ארבעה מרסיסים, 12 שנפצעו קל מאוד מחבלות בדרך לממ"ד ו-62 שלקו בחרדה.

מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של צה״ל כ-60 יעדי טרור. בנוסף, תקפו כוחות זרוע הים מספר כלי שיט מבצעיים של הכוח הימי של ארגוני הטרור ברחבי רצועת עזה. עד עתה, הותקפו כ-200 יעדי טרור - והתקיפות נמשכות. החל משעה 22:30 ועד הבוקר נרשמו כ-180 שיגורים משטח רצועת עזה לישראל. מתחילת סבב הלחימה אמש זוהו כ-430 שיגורים לשטח ישראל.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190505-0840' autoplay='0' credit='דוברות איחוד הצלה' desc='זירת נפילת הרקטה באשקלון' kid='1_70lc0m5f' duration='33'']

היום לא יתקיימו לימודים בטווח של 40 ק"מ מרצועת עזה - בין היתר, ביישובים מזכרת בתיה, גן יבנה, אשדוד, יבנה, קרית גת, נתיבות, רהט, אשקלון וקריית מלאכי. כמו כן, קו הרכבת מאשקלון לאופקים - מושבת.

בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי חיל האוויר וחיל הים תקפו מטרות של חמאס ושל הג'יהאד האסלאמי, וכן בתי מגורים ברפיח, בחאן יונס ובצפון הרצועה. פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, הודיעה כי שני פעילים של הארגון חוסלו לפנות בוקר בתקיפה ישראלית באל-בוריג' שבמרכז הרצועה.

זירת הנפילה באשקלון
זירת הנפילה באשקלון | צילום: דוברות איחוד והצלה
זירת הנפילה באשקלון
זירת הנפילה באשקלון | צילום: דוברות איחוד הצלה

בתוך כך, לאורך הלילה נורו מטחים רבים מרצועת עזה לשטח ישראל ואזעקות רבות נשמעות ביישובי העוטף ובערי הדרום. בין היתר נורו רקטות לאשקלון, שדרות, קרית גת, קריית מלאכי, למועצה האזורית לכיש וליישובי העוטף.

משרד החוץ האמריקני פרסם הודעה רשמית לפיה "ארצות הברית מגנה בתוקף את הירי של חמאס והג'יהאד האסלאמי לעבר ישראל. ארה"ב עומדת לצד ישראל ותומכת באופן מלא בזכות שלה להגן על עצמה". מנגד, משרד החוץ הטורקי פרסם הודעה שבה קרא לקהילה הבין-לאומית להתערב בדחיפות לעצירת הפעולות של ישראל בעזה.

תיעוד הפצצות חיל האוויר בעזה
תיעוד הפצצות חיל האוויר בעזה | צילום: החדשות 13

פיקוד העורף הודיע אמש על ביטול הלימודים בעוטף עזה, במרכז הנגב, במרחב לכיש ובדרום השפלה, וכן על איסור קיום התקהלויות בשטחים פתוחים והגבלת כינוסים מעל 300 איש במקומות סגורים. מקומות עבודה שאינם חיוניים יפעלו רק בתנאי וקיים מרחב מוגן זמין בהתאם לזמני ההתגוננות. ביבנה, באשדוד ובבאר שבע, שלא נכללות תחת הוראות פיקוד העורף החליטו הרשויות לבטל אף הן את הלימודים מחר.

לוחמי כיפת ברזל יירטו כמאה שיגורים. על פי דובר צה"ל, למעלה מ-70% מהשיגורים נפלו בשטחים פתוחים. עוד נמסר כי בין היעדים שהותקפו ברצועה, בניין משרדי המודיעין הצבאי והביטחון הכללי של חמאס, ומבנה בן שש קומות המשמש את מנגנון הביטחון הכללי והמודיעין הצבאי של הארגון.

תיעוד הפצצות חיל האוויר בעזה
תיעוד הפצצות חיל האוויר בעזה | צילום: החדשות 13

לפי דיווחים פלסטינים, הותקפו מבנים נוספים, בהם בניין המשרדים של סוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו". במקביל, משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי תינוקת בת שנה וחודשיים ואמה, שהייתה בהריון, נהרגו כתוצאה מהפצצות צה"ל ממזרח לעיר עזה, ובתה הנוספת נפצעה באורח בינוני. כמו כן, מוקדם יותר היום נהרג פעיל חמאס כבן 22 ושני בני אדם נוספים. נוסף לכך, 17 בני אדם נפצעו בהתקפות ברצועה.

אתמול אחר הצהריים פגעה רקטה בבית בקריית גת. אישה כבת 80 נפצעה קשה מרסיסי רקטה בראשה ובגפיה, טופלה על ידי צוותי רפואה שהגיעו למקום, ופונתה לבית החולים ברזילי שבאשקלון כשמצבה יציב. רקטות נפלו בשתי זירות נוספות בעיר, מבלי לגרום לנפגעים. במטח רקטות לעבר אשקלון גבר כבן 50 נפצע בינוני ופונה לבית החולים ברזילי כשהוא בהכרה מלאה. אדם נוסף נפצע קל מנפילה במהלך האזעקה.