"הזדמנות להזדהות": המיזם שמביא את סיפורי תושבי הדרום לת"א

במסגרת יוזמה של החברה למתנ"סים ועיריית שדרות, מגיעים תושבי העיר למרכז, כדי לספר על חייהם בעוטף עזה. "רוצים לחבר בין אנשים - שהישראלים יידעו מה עובר אחד על השני"

זמן צפייה: 04:32

כל תושב תל אביבי ראה כתבות רבות על החיים בשדרות, אבל מי שלא חווה את הטראומות של תושבי העוטף לא יוכל להבין אותן. לכן החברה למתנ"סים, עיריית שדרות ומרכז החוסן בעיר החליטו להביא את הסיפור לסלון הפרטי של תושבי העיר הסואנת.

כך ישבה מיכל דדון מול אנשים שמעולם לא פגשה בבית פרטי בשדרות רוטשילד שבתל אביב, וסיפרה את הסיפור שלה. "אני שומעת בום מטורף", סיפרה לקהל הצנוע. "אני מסתכלת על אלה ורואה שהיא עומדת, מתקרבת אליה, ופתאום היא נפלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

דקה אחר דקה: תחנות מסע הרצח של נאוה אלימלך

אם הפעוטה שתועדה טובעת במלון בת"א: "זה יכול לקרות לכל אחד"

אזק את ידיה – ושלף טבעת: הזוגות שמציעים נישואין בחטיפה מדומה

מיכל דדון, תושבת שדרות
מיכל דדון, תושבת שדרות

אלה אבוקסיס נהרגה מרקטת קסאם לפני 15 שנים, כשזינקה על אחיה הקטן ולאחר מכן מתה מפצעיה בבית החולים. היא הייתה ההרוגה הראשונה מרקטת קסאם. עוד מאז הטראומה מלווה את דדון, חברתה הטובה. "אמרתי לאמא שלי שהודיעו שהיא נפטרה, היא לא ידעה מה להגיד לי ואיך להסביר לי". זו הייתה הפעם הראשונה שבה תושבי המרכז שמעו על החיים בשדרות ממקור ראשון.

"אנחנו רוצים לחבר בין אנשים", אמר אבי ווצרמן, יו"ר החברה למתנ"סים. "אנחנו רוצים שהישראלים יידעו מה עובר אחד על השני. זו ההזדמנות לשמוע, להיות חלק, ולהזדהות".

אלה אבוקסיס, נהרגה מנפילת קסאם ב-2005