אם הפעוטה שתועדה טובעת במלון בת"א: "זה יכול לקרות לכל אחד"

מצלמות האבטחה במלון "ישרוטל טאוור" תיעדו את בת השנה כשראשה בתוך המים במשך 47 שניות" עד שאחד המתרחצים הבין שהיא טובעת וחילץ אותה. "קפאתי מרוב פחד"

זמן צפייה: 03:07

אמה של הפעוטה שתועדה טובעת בבריכת המלון "ישרוטל טאוור" שבתל אביב, סיפרה כי בתה הייתה ישובה על גלגל ים לפני שהתהפכה איתו ונפלה לתוך המים: "פתאום אני יוצאת שניונת ואני מסובבת את הראש ואומרת – 'איפה?' ואני רואה את גלגל הים בלעדיה. ואני כולי כמו קרח, אני לא יכולה לזוז מרוב שאני מפחדת. צעקתי כמו שבחיים לא צעקתי".

בתיעוד מצלמות האבטחה, נראתה הפעוטה, בת שנה ושלושה חודשים בלבד, כשראשה בתוך המים במשך 47 שניות – בלי שאיש מבחין בכך שהיא למעשה טובעת. הצעקה של האם גרמה לאחד המבלים בבריכה להבין שהפעוטה טובעת. הוא שחה לעברה והוציא אותה מיד מהמים.

ילדים בבריכה, אילוסטרציה
ילדים בבריכה, אילוסטרציה | צילום: חדשות 13

"אם לא הייתי שמה לב עוד דקה, אפילו 20 שניות, חס וחלילה, הייתי מאבדת אותה. אני לא יכולה לחשוב על זה", אמרה האם. "אני יודעת שזו טעות שלי וכולם יכולים להגיד שאני אשמה, כן. אבל זה יכול לקרות לכל אחד, גם לי. גם אם אני הייתי רואה את הסרטון הזה הייתי אומרת 'איפה ההורים, איפה המשוגעים האלה?', אבל כשזה קורה לך, אתה מבין שזה יכול לקרות".

23 ילדים וילדות טבעו השנה למוות. מתחילת עונת הרחצה הוקפצו צוותי מגן דוד אדום ל-148 אירועי טביעה. דניאל דובינקי, חובש רפואת חירום במד"א: "אנחנו עוד בעיצומה של עונת הרחצה. חשוב להקפיד לא להשאיר ילד ללא השגחה אפילו לשנייה אחת".

תגובת מלון ישרוטל טאוור: "המציל זיהה שהפעוטה נמצאת במצוקה, זינק לבריכה וחילץ אותה בסיוע מתרחץ נוסף כשהיא בהכרה מלאה. פרטי המקרה עדיין נמצאים בבדיקה".