תושב הדרום על רגעי האימה בפסטיבל בשדרות: "אנשים נאלמו דום"

עמית כספי היה עם בנו במופע, והיה מההמונים שנסו אל הממ"דים הצמודים - שהיו מלאים עד אפס מקום. הוא נשאר בחוץ וביקש ממבוגרים נוספים לצאת כדי לפנות מקום לילדים. "מה יהיה ביום העצמאות"?

זמן צפייה: 05:42

ירי הרקטות אתמול (ראשון) לעבר שדרות תפס רבים מתושבי הדרום בפסטיבל מוסיקה שהתקיים בעיר. עמית כספי מכרם שלום היה שם, וסיפר על רגעי האימה. "בגלל העוצמה של המופע אעזקת הצבע אדום הייתה מוחלשת", סיפר היום בריאיון ל"החדשות עם יעקב אילון". "המזל הוא שצעקו ברמקולים 'לפתוח את השערים', ומרגע שהשערים נפתחו זה מנע את הרמיסה של אנשים כשיצאו החוצה".

בסמוך למגרש הכדורגל בו התקיים המופע, ארבעה ממ"דים. כספי סיפר כי עבר עם בנו וחברו בן גילו בין ארבעתם, בכניסה לחלקם עמד תור ארוך, ורק לאחרון הצליח להכניס את שני הילדים אחרי שעבר בין כולם. "הצלחתי לדחוף אותם פנימה ולא הרשתי לעצמי להיכנס", סיפר, "כי הבנתי שבתור מבוגר אחראי אני נשאר בחוץ עד שכל הילדים בפנים. אמרתי להם 'אבא עוד מעט חוזר'". עוד סיפר כי ביקש ממבוגרים נוספים לצאת החוצה לפנות מקום לילדים.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20190826-2049' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_vx8robm1' duration='467'']

לכתבות נוספות בנושא >>

במהלך פסטיבל מוזיקה בשדרות: 3 רקטות שוגרו מעזה - 2 יורטו

ברקע הפיגוע בדולב: אלפי פלסטינים הפגינו בגבול רצועת עזה

נשיא לבנון: "התקיפות בשטחנו מהוות הכרזת מלחמה"

עמית כספי, תושב כרם שלום
עמית כספי, תושב כרם שלום | צילום: חדשות 13

הרקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, שאינה נמצאת בכרם שלום, ולכן כספי בנו וחברו שמעו את רעש הפיצוץ שהיא גורמת בפעם הראשונה. "זה היה רעש מחריד שאנחנו לא רגילים אליו. הילדים נורא נלחצו, וגם אני לא הייתי רגיל לזה".

"זה רגע לא פשוט", שחזר. "אתה רואה אנשים שנאלמים דום ופשוט קופאים. היו למשל זוג צעירים עם הילדים שלהם מתחת למגלשה. קראתי להם לתוך הממ"ד, והאבא אמר לי 'לא' מהפחד".

[brightcove_iframe video_id='programs-on-this-day-articles-20190825-2345' autoplay='0' credit='' desc='יירוט רקטה בשמי שדרות' kid='1_8p1wiy5k' duration='144'']

לבסוף דיבר על מדיניות הממשלה ועל העתיד לבוא. "היום בבוקר שר בממשלה אמר שלא היה צריך לאשר את האירוע הזה", אמר, והוסיף כי לטענתו, "האירועים צריכים להמשיך להתקיים, זו לא הבעיה. הבעיה היא שארגוני הטרור לא מורתעים, הם מרשים לעצמם לעשות כל מה שבא להם. עובדה שלאורך שנים רבות הם לא ירו לעברינו בזמן אירוע המוני, ואתמול הם למדו שבפעם הבאה שיעשו את זה לא יקרה להם שום דבר".

כספי לא רואה עתיד וורוד, וחושש שבעקבות האירוע אתמול נקבעה נורמה חדשה. "הפחד הגדול שלי שאנחנו מייצרים שגרה חדשה. כרגע אני לא רואה את האמיץ שיקים במה בשדרות בזמן הקרוב ויזמין כזה קהל. מצד שני אני גם לא רואה את הקהל שיגיע, ואז מה אנחנו מייצרים לעצמינו? איזה מציאות? גם הופעות אסור לי?". כספי הוסיף ותהה, "מה יקרה ביום העצמאות הקרוב? הבמה הקרובה ביותר אליי תהיה ראשון לציון? אנחנו פשוט לא יכולים להמשיך להתנהל במציאות הזאת".