בין דרום אדום לצבע אדום: אלפים הגיעו לפסטיבל פריחת הכלניות

כ-20 אלף מטיילים ומטיילות הדרימו לפתיחת הפסטיבל השנתי, שכבר הפך לאירוע הדגל של תושבי העוטף. המספרים אמנם מרשימים - אך עדיין נמוכים ביחס לשנים קודמות. "נקום על הרגליים"

זמן צפייה: 05:45

שבת מתוחה עברה על תושבי עוטף עזה אחרי ירי הרקטות אמש על שדרות ועל אשכול. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כמה יעדים של חמאס בצפון הרצועה, בהם מחסני אמל"ח ותשתיות תת קרקע - כל זאת אחרי שבתוך 24 שעות בלבד שוגרו לישראל תשע רקטות ופצצות מרגמה. למרות המתיחות, אלפים הגיעו לפסטיבל דרום אדום שנפתח בסוף השבוע.

כאמור, ברקע המתיחות, יצא היום לדרך פסטיבל דרום אדום - הפסטיבל שהפך לאירוע הדגל השנתי של תושבי העוטף. כ-20 אף מטיילים ומטיילות הגיעו לבלות בצפון הנגב ונהנו מפריחת הכלניות ומשלל אטרקציות. מדובר מספרים מרשימים, ועם זאת נמוכים ביחס לשנים קודמות. "השנה היה סביר, לא היו הרבה אנשים אבל אני מקווה שיגיעו", סיפר טל שחר, מאשקלון, "אנחנו עדיין מחכים".

לכתבות נוספות בנושא >>

שוב ירי לעוטף: שני שיגורים לעבר ישראל; צה"ל תקף ברצועה

שלוש פצצות מרגמה נורו לישראל – אחת יורטה; צה"ל תקף ברצועה

במסגרת פסטיבל ''דרום אדום''
במסגרת פסטיבל ''דרום אדום'' | צילום: רפי בביאן

"באנו לראות את פסטיבל דרום אדום, לראות קצת פרחים ולעשות טיול בטבע", סיפרו ליאת ורן שבו מרמת השרון. "אנחנו חושבים שאנחנו הולכים לפי הלב, ואנחנו באים לפה בלי לחשוב פעמיים יותר מדי. יש קצת חשש אבל צריך לצאת מהבית, לבוא לטייל יש פה חיילים ששומרים עלינו". משתתף בפסטיבל סיפר: "קצת אכלנו אותה, יש פה עסקים גדולים שאכלו אותה גם בגדול אבל בסדר, נקום על הרגליים".

אחרי הירי אתמול ולצד הכלניות, הציבו בצה"ל בשטחים הפתוחים גם חיילים עם מערכות כריזה "צבע אדום". המטרה היא שהמערכות יתריעו בפני המטיילים עם שיגור של רקטות לעבר שטח ישראל. "השתיקה של ממשלת ישראל אל מול הירי שלא נפסק היא לא מוסרית ולא מקובלת", ציין אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב. "אני דורש מממשלת ישראל לקחת אחריות לביטחון תושבי העוטף".

פסטיבל דרום אדום
פסטיבל דרום אדום | צילום: חדשות 13

ולמרות הכל - היום הזה עבר בשקט יחסי. רקטות אמנם לא שוגרו מהרצועה, אבל גם היום המשיכו הפלסטינים להפריח בלוני נפץ. "תוך כדי האירוע כנראה שהתפוצץ מטען על בלון וגרם לרעש גדול", סיפר עופר ליברמן מקיבוץ ניר עם, "לשמחתי, זה לא גרם ליותר מדי בהלה". בעוטף מקוווים שהשקט יחזור ובשבועות הבאים כבר יבואו המונים להינות מהנוף המרהיב ומשלל האטרקציות - ובשבת הבא גם מצעדת הכלניות המסורתית.

בצה"ל מבינים שהגורם למתיחות האחרונה הוא חמאס, שמשחרר בימים האחרונים חבל לארגונים הקטנים יותר ברצועה גם לירות רקטות וגם בלוני נפץ. זאת, בשל תסכול מאי התקדמות בהסדרה. הכל תקוע במגעים, וזו התוצאה. חיל האוויר תקף מטרות שמנסות להכאיב לחמאס בהן מפעל תת קרקעי של רקטות ומפעל של יצור רחפנים, על מנת להעביר מסר לחמאס שאם לא יאכפו משמעת ירי על הארגונים הקטנים, הם ישלמו. בנתיים, צה"ל תגבר את הכוחות בגבול הרצועה.