בצל הדיווחים על תקיפות בסוריה: ריאיון עם מפקד בסיס רמת דוד

אמש דווח בכלי תקשורת זרים כי ישראל תקפה בסוריה והובילה למותם של 7 בני אדם. בשיחה עם חדשות 13 סיפר אל"מ ג' על הניסיונות של האיראנים לתעתע בחיה"א. "נחושים מאוד - מגנים על הבית"

זמן צפייה: 07:57

הלילה (רביעי) שוב דווח, על פי פרסומים זרים, כי מטוסי חיל האוויר תקפו בכמה גלים יעדים איראניים ברחבי סוריה - תקיפות שגם גבו הרוגים. בריאיון מיוחד לחדשות 13, לא אישר מפקד בסיס רמת דוד, אלוף משנה ג', את דבר התקיפה, אולם הסכים לומר כי "היעד הוא לצמצם את הנוכחות הצבאית האיראנית בסוריה ואת כל המרכיבים שלה שמכוונים איום נגד מדינת ישראל".

התקיפות אירעו סמוך לשעה תשע בערב. תחילה הותקף אזור א-סווידאא', הנמצא כמה עשרות מטרים מרמת הגולן, ובהמשך הערב הותקפו גם דיר א-זור ואזור חמאה. על פי הפרסומים, לפחות שבעה בני אדם נהרגו. "מעת לעת האיראנים מנסים לשנות את מתווה הפעילות שלהם", סיפר אל"מ ג', "הם מנסים להגיע למקומות שלנו יהיה יותר קשה, או לפחות למקומות שהם חושבים שיהיה לנו יותר קשה לפעול בהם".

לעוד כתבות בנושא:

תחזיות שהוצגו במשרד הבריאות: תוך 5 ימים – 1,000 חולים ביום

האזורים המוגבלים בטבריה צומצמו – כוללים כעת רק שלושה רחובות

זינוק נוסף במספר חולי הקורונה: 459 אובחנו ביממה האחרונה

מפקד בסיס רמת דוד, אלוף משנה ג'
מפקד בסיס רמת דוד, אלוף משנה ג' | צילום: חדשות 13

התקיפות המיוחסות לישראל מתבצעות - וממשיכות להתבצע - גם בעיצומו של משבר הקורונה. מפקד הבסיס הסביר כי המקום דורש עבודת צוות של הרבה אנשים, והציג מטוס שמצריך עבודה של יותר מ-50 בעלי מקצוע. "אנחנו עובדים בצוותי תכנון על מנת להיערך למצב שבו הגל השני יגיע בעוצמה רבה יותר".

קורונה או לא - בחיל האוויר ימשיכו להבטיח את ביטחון ישראל אל מול האיומים בזירה הצפונית. "אני חושב שאם לא היינו עושים את מה שעשינו בשנים האחרונות, מדינת ישראל הייתה נמצאת במקום אחר לחלוטין בשנת 2020", טען אל"מ ג', והבהיר: "מכיוון שאנחנו מגנים על הבית - אנחנו מאוד נחושים ולא מתכוון לוותר".