תחזיות שהוצגו במשרד הבריאות: תוך 5 ימים - 1,000 חולים ביום

דאגה במערכת הבריאות מאפשרות של זינוק משמעותי במס' הנדבקים • פרופ׳ סדצקי: עשינו טעויות - מקווה שלא איבדנו שליטה • מומחים לגורמים בקבינט הקורונה: הולכים ומאבדים האפשרות לפעול בפינצטה

זמן צפייה: 11:49

דאגה הערב (רביעי) במערכת הבריאות בעקבות תחזיות שהוצגו, לפיהן תוך חמישה ימים בלבד, מניין הנדבקים בקורונה היומי יעלה ל-1,000. כעת, אומנם, ישנם 5,500 חולים פעילים, כך שלפי הסטטיסטיקה מספר החולים הקשים צפוי לעלות ל-250. אולם, זינוק במספר הנדבקים משמעותו כמובן גם קפיצה במניין החולים שבמצב קשה.

בד בבד, צוותי המומחים אמרו הערב לגורמים בקבינט הקורונה כי "אנחנו על סף איבוד שליטה". לטענתם, ישראל הולכת ומאבדת את האפשרות לפעול בפינצטה - איתור ובידוד החולים. זאת, לדבריהם משום שאין דרך יעילה לאתר מגעים של מאות חולים ביום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>  

האזורים המוגבלים בטבריה צומצמו – כוללים כעת רק שלושה רחובות

חזי לוי לרופאה שהוטרדה מינית: "לא אקבל התבטאויות נגד ביה"ח"

מזכ"ל האו"ם: קורא לישראל לזנוח את תוכנית הסיפוח שלה

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

בריאיון לחדשות 13, הסבירה הפרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה כי היא מקווה שלא איבדנו שליטה", אולם הודתה כי במידה מסוימת - זה כן קרה, זאת "כיוון שהמחלה חזרה". לטענתה, פתחית המשק הייתה גדולה ומהירה, וכן "היה ניסיון אמיתי לבנות תו סגול שיעבוד. צריכים ללמוד איך לחיות בצל הקורונה".

"יש סקטורים שבהם הצלחנו ויש סקטורים שבהם יש לנו מה להשתפר - כמו למשל במערכת החינוך. רצינו שהילדים יחזרו בקפסולות, במרחקים של 2 מטרים ושילמדו בכיתות קטנות - אבל זה לא קרה. זה נכשל".

פרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות
פרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות | צילום: חדשות 13

במשרד הבריאות, סיפרה, דואגים מעלייה חדה במניין המונשמים עד לכדי מצב שבו לא יוכלו לשלוט על המצב. "אנחנו רוצים לשטח את העקומה. 'תרחיש ייחוס' מבחינתנו הוא לא התרחיש שבהכרח יקרה, אלא זה מה שאנחנו רוצים להתכונן אליו".

סדצקי הבהירה כי לא נכון לומר שהמדינה נכשלה בהיערכות לגל השני. "אני חושבת שנכון לומר שנערכנו - ונערכנו יפה. יש מנגון שלם שמתגבר את כל נושא הבדיקות, קופות החולים נערכו, וגם המעבדות תיגברו את עצמן - רק לפני יומיים הגענו ל-18,500 בדיקות וזה הרבה מאוד. אבל יש עוד מה להשתפר, ונעשה את זה כולנו יחד".