תכננו פיגוע בחריש וחטיפת חייל: נחשפה חולייה של החזית העממית

הותר לפרסום כי בעקבות חקירה של פעיל בארגון הפלסטיני, שהודה כי היה חלק מחולייה שתכננה לבצע פיגועים, הוא ו-9 נוספים נעצרו. בחקירה נחשף כי המעורבים קיבלו תמיכה מחזבאללה וגורמים באיראן

זמן צפייה: 03:07

השב"כ התיר היום (שלישי) לפרסום כי סיכל חולייה של ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין שתכננה לבצע פיגועים נגד ישראלים בגדה המערבית, ביניהם פיגוע ביישוב חריש וחטיפת חייל לטובת מיקוח לשחרור אסירים פלסטינים.

חשיפת הפעילות החלה בחקירתו של זן אבו צלאח, פעיל החזית העממית בן 23, תושב עראבה. השב"כ מסר כי בחודש אפריל האחרון הוא נעצר לחקירה במסגרתה התקבל מידע על מעורבותו בתכנון פיגועים באזור יהודה ושומרון. במסגרת היערכותו רכש נשקים ואף גייס פעילים אשר עמדו בראש שתי חוליות שונות - אחת בשומרון והשנייה ברמאללה.

לכתבות נוספות בנושא >>

שב"כ חשף: כך פעל חזבאללה לגיוס ישראלים לטובת ריגול

שב"כ סיכל חוליה שתכננה פיגוע באצטדיון טדי בי-ם; 3 נעצרו

יזן אבו צלאח, פעיל החזית העממית שתכנן פיגועים ונעצר על ידי השב''כ | צילום: שב''כ

כאמור, בחקירתו בשב"כ מסר כי תכנן שהחוליות יבצעו פיגועים קשים שונים ביניהם פיגוע בישוב חריש וחטיפת חייל לטובת מיקוח לשחרור אסירים מהכלא הישראלי, וכי הוא שאב השראה לתכנון וביצוע הפיגועים מהפיגוע של חוליית החזית העממית במעיין בדולב, בו נרצחה רנה שנרב.

לפי השב"כ, בחקירתו של יזן נחשפו קשריו לארגון "אל-שבאב אל-קומי אל-ערבי", תחתיו פועלת הזרוע הצבאית של הארגון בשם "אל-חרס אל-קומי אל-ערבי" אשר פועלת בסוריה. פעילות הזרוע הצבאית מתמקדת בפעילות צבאית בסוריה כנגד דאע"ש, ג'בהת אל-נוסרה ומתנגדי הצבא הסורי. "החקירה בשב"כ העלתה מידע ביחס למעורבותן העמוקה של איראן וחזבאללה בקידום פעילות טרור כנגד ישראל", נמסר. "במסגרת חקירתו של יזן עלה כי היה צפוי לצאת לאימונים צבאיים בלבנון הכוללים ירי, יצור אמל"ח, הפעלת רחפנים ועוד".

יזן אבו צלאח, פעיל החזית העממית שתכנן פיגועים ונעצר על ידי השב''כ | צילום: שב''כ

בעקבות החקירה נעצר מוחמד אבו צלאח, בן 29, בן דודו של יזן, תושב ביר זית. מהשב"כ נמסר כי במהלך חקירתו של מוחמד עלה כי הארגון מקיים אימונים משותפים עם גורמים באיראן, וכן עם חיזבאללה וצבא סוריה, ואלו מהווים גם גורמי מימון עבור פעילות הארגון.

מהשב"כ נמסר כי בראש הארגון עומד אסעד אל-עאמלי (המכונה "ד'ו אלפקאר") אשר פועל מלבנון, ומהווה איש הקשר של הארגון למול איראן וחזבאללה: "מדובר בגורם הפועל באופן מלא מטעם של גורמים איראנים בסוריה".

בעקבות חקירותיהם של יזן ומוחמד נעצרו שמונה פעילים נוספים אשר היו מעורבים בתכנון פיגועים כנגד מטרות ישראליות.

אסעד אל-עאמלי, העומד בראש הארגון ''אל-שבאב אל-קומי אל-ערבי'' | צילום: שב''כ