הוועדה אישרה את מינוי ראש השב"כ: "לא נמצא פגם בטוהר מידותיו"

לאחר שהוועדה למינוי בכירים דנה במכתב האנונימי שבו היו טענות נגד ר', היא הודיעה כי אישרה את מינויו לראש שירות הביטחון הכללי. נדב ארגמן בירך: "אני מאמין ביושרו וערכיו האיתנים"

זמן צפייה: 01:58

הוועדה למינוי בכירים הודיעה היום (שישי) כי אישרה את מינוי ר' לראש השב"כ. זאת, לאחר שבחנה את המכתב האנונימי שבו היו טענות נגדו. בנימוקי הוועדה נכתב: "לאחר בדיקת המידע שהובא בפניה, לא מצאה הוועדה פגם בטוהר מידותיו של המועמד ר', ולא מצאה פגם מבחינת טוהר המידות בשיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה למנותו". שמו ותמונתו יפרוסמו לאחר שהממשלה תאשר את המינוי ביום שני הקרוב.

ראש השב"כ הנוכחי נדב ארגמן בירך על החלטת הוועדה שאישרה את מינויו של ר' כמחליפו ומסר: "אני מאמין ביושרו וערכיו האיתנים של ר', ומשוכנע שהוא יוביל במקצועיות את שירות הביטחון הכללי, תוך שמירה על ממלכתיותו וערכיותו של הארגון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהתפרצות הר געש ועד קפטן קירק בחלל: מסביב לעולם בשתי דקות

הושגה שליטה על השריפה בהרי ירושלים – גובר החשד להצתה

בית המשפט התיר תפילה שקטה בהר הבית, בר לב: "שינוי מסוכן"

מדובר במכתב שהוועדה נדרשה לבחון טרם אישור המינוי. המכתב הגיע עוד לפני מינויו לסגן ראש השב"כ, אך באותו שלב לא נדרש אישור הוועדה. מטעמו של ר' נמסר השבוע בתגובה לפרסום אודות המכתב: "מדובר במכתב אנונימי שנכתב ונשלח לפני כשלוש שנים ומופץ כעת בתפוצה רחבה. מאחורי המכתב עומד גורם בעל אינטרס אשר ביקש לפגוע כבר אז בשני מינויים. המכתב חסר בסיס עובדתי, רצוף בשקרים ונועד גם הפעם לפגוע במינוי. ככל שיידרש, עדויות לכך יוצגו בוועדה למינוי בכירים".

כזכור, בחודש שעבר הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט על מינויו של ר' לתפקיד ראש שירות הביטחון הכללי. ר', בן 55, נשוי ואב לשלושה, מכהן כיום כסגן ראש השירות. הוא בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ופילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד.

את שירותו הצבאי בצה"ל ביצע ר' כלוחם בסיירת מטכ"ל, ולאחר מכן התגייס לשב"כ כלוחם ביחידת המבצעים. בשנת 2011 מונה לראש אגף המבצעים בשב"כ ובשנת 2016 מונה לראש אגף המטה האחראי על בניין הכוח של הארגון. בשנת 2018 מונה לסגן ראש השב"כ, תפקיד אותו הוא ממלא בשנתיים וחצי האחרונות.