התחדשה השריפה בהרי ירושלים - גובר החשד להצתה

לאחר שכבר הושגה שליטה על כל מוקדי השריפה ליד הבירה, בעזרת סיוע של 4 מטוסי כיבוי, היא התחדשה בעקבות התחזקות הרוחות. במקביל, הוארך מעצרה של תושבת חשמונאים, שנחקרה בחשד לביצוע המעשה

זמן צפייה: 00:16

לאחר שהמשטרה כבר הודיעה כי הושגה שליטה מלאה על כל מוקדי השריפה שפרצה אתמול באזור הרי ירושלים, היום (שישי) התחדשה השריפה בעקבות התחזקות הרוחות, וכוחות הכבאות והמשטרה ממשיכים בפעילות בשטח. לצד המשך מאמצי הכיבוי מהקרקע ומהאוויר, שוטרים ולוחמי מג״ב פועלים באמצעות הצבת תצפיות לסריקה ופינוי מטיילים מפארק בגין.

מוקדם יותר קיים מפקד מחוז ירושלים במערך הכבאות וההצלה, טפסר ניסים טויטו, הערכת מצב בעקבות השריפה שהשתוללה באזור והסביר כי "המשימה הבוקר היא לנצל את חלון ההזדמנויות ולהשלים את מלאכת כיבוי האש שעוד בוערת כדי שלא תתחזק בחסות הרוחות שצפויות להתחזק בשעות הצהריים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהתפרצות הר געש ועד קפטן קירק בחלל: מסביב לעולם בשתי דקות

הוועדה אישרה את מינוי ראש השב"כ: "לא נמצא פגם בטוהר מידותיו"

בית המשפט התיר תפילה שקטה בהר הבית, בר לב: "שינוי מסוכן"

כמו כן, במהלך הפעילות לכיבוי השריפות איתרו כוחות הכיבוי ממצאים נוספים בשטח המעידים על כך שייתכן כי מדובר בהצתה מכוונת. בין היתר, התגלו שבעה מוקדי שריפות שעשרות מטרים מפרידים ביניהם, בשטח יחסית מבודד וקשה להגעה, דבר שעשוי להעיד על הצתה.

כזכור, אמש נעצרה אישה בשנות ה-30 לחייה בחשד להצתת השריפות באזור פארק בגין, בסמוך ליישובים צור הדסה ובר גיורא. כוחות משטרה וצוותי כבאות שהגיעו למקום החלו בפעולות לכיבוי והשתלטות על מוקדי האש, בסיוע אווירי של מסוק משטרתי ומטוסי כיבוי, ובמהלך הסריקות באזור אותרה החשודה בתוך רכב. האישה, תושבת היישוב חשמונאים, היא נעדרת בסיכון ובתום תחקור ראשוני שנערך בשטח היא נעצרה ונלקחה לחקירה במשטרה, מעצרה הוארך היום עד ליום רביעי.

לכל אורכו של הלילה פעלו לוחמי האש של מחוז ירושלים בסיוע צוותים של קק"ל ורשות הטבע והגנים כדי לכבות את האש. סה"כ 19 צוותים נטלו חלק במאמץ בסיוע אמצעי תצפית אוויריים. אל המאמץ הצטרפו בשעות האחרונות גם ארבעה מטוסי כיבוי.

מוקד הצתה שלא התפשטה באזור
מוקד הצתה שלא התפשטה באזור | צילום: דוברות כבאות והצלה