צה"ל: אי פרסום פרטי קצין המודיעין שמת בכלא - לבקשת המשפחה

אין מניעה ביטחונית לפרסם את שמו ותמונתו של איש הקבע, שהואשם בעבירות ביטחוניות חמורות, ונמצא ללא רוח חיים בתאו • המשפחה: "תוכן ההודעה מנוגד לסיכומים עם הפרקליטות"

קבר, מודיעין, קצין, עבירות ביטחון, התאבדות, נווה צדק

צה"ל הודיע היום (חמישי) כי אין מניעה ביטחונית בפרסום שמו ותמונתו של קצין אמ"ן שהואשם בעבירות ביטחוניות חמורות ונמצא מת בתאו לפני כשלושה שבועות. לפי צה"ל, אי פרסום הפרטים הוא בעקבות בקשת המשפחה. עם זאת, נסיבות ביצוע העבירות אינן מותרות לפרסום מטעמים ביטחוניים.

עוד נכתב בהודעה כי "הקצין שהה בתא עם כלואים נוספים ולא בתנאי בידוד, קיבל באופן שוטף טיפול רפואי וליווי של גורמי בריאות הנפש. בני משפחתו של הקצין ביקרו אותו בבסיס הכליאה והיו עמו בקשר שוטף". באשר לעבירות בהן הוא מואשם, נטען שהיה מודע לפוטנציאל הנזק לביטחון המדינה כתוצאה ממעשיו ושאף ניסה להסתירם.

מטעם משפחת הקצין נמסר בתגובה: "תוכן ההודעה מנוגד לסיכומים עם הפרקליטות שכן הסיכונים הביטחוניים שבפרסום עדיין לא נבחנו על ידי אגף המבצעים". במשפחתו עדיין מסרבים לקבל טענת צה"ל כי שם קץ לחייו, וממתינים לבדיקה הטוקסיקולוגית שתקבע אם התאבד בנטילת כדורים מתחת לאפם של השוטרים הצבאיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ נגד נתניהו: "איני זקוק לאישורך כדי להרוס מאחז בלתי חוקי"

כ-3 שבועות לאחר אסון הרכבל באיטליה: איתן בן ה-5 שוחרר מביה"ח

7 יהודים חשודים בתקיפת ערבי סמוך למסגד בזמן "שומר החומות"

כאמור, איש הקבע הואשם בעבירות חמורות ונכנס לכלא "נווה צדק" בשל פרשה שאסורה בפרסום. על פי החשד הוא שם קץ לחייו - אולם משפחתו דוחה טענה זו. בתחילת השבוע, התובע הצבאי אישר למשפחתו לעיין בכתב האישום, למעט מידע מסווג, זאת בהתאם לבקשתם לקבל את חומרי החקירה.