גנץ נגד נתניהו: "איני זקוק לאישורך כדי להרוס מאחז בלתי חוקי"

הקרב על המאחז אביתר נמשך: שר הביטחון דחה את טענת ראש הממשלה, לפיה הוצאת צו תיחום דורש את אישורו. "הצו הוצא בשל נסיבות המקרה החריגות ולאחר התייעצות עם כלל הגורמים הרלוונטיים"

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ תקף היום (חמישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר לו שאינו זקוק לאישורו כדי לפנות את המאחז הבלתי חוקי אביתר. זאת, בתגובה למכתבו מאמש, שבו טען נתניהו כי גנץ אינו רשאי להוציא צו תיחום ללא אישורו.

בתחילת השבוע שר הביטחון הוציא למאחז צו תיחום, האוסר על הכנסת חומרי בניין והמשך בנייה מכל סוג במקום ובהמשך עלול להביא לפינוי היישוב. "עצם הקמת המאחז הינה פעולה בלתי חוקית", נכתב בתגובתו של גנץ. "נסיבות המקרה החריגות הן שהביאו להחלטה על הוצאת צו התיחום".

לכתבות נוספות בחדשו 13 >>

7 יהודים חשודים בתקיפת ערבי סמוך למסגד בזמן "שומר החומות"

אישום נגד לשעבר סגן ראש העיר י-ם: "לקח שוחד בסך 350 אלף שקל"

חשד: עוזרו של ליצמן פעל להדיח חברה בוועדת סל התרופות

כזכור, ביום שלישי פורסם כי צו התיחום שהוצא למאחז עלול להיות המבחן המעשי הראשון עבור ממשלת השינוי לאחר שזאב אלקין דרש את הסדרת ההתיישבות הצעירה ביו"ש. בשלב זה, אין כל אינדיקציה לכך ששר הביטחון בני גנץ יורה לפנות את המקום מיד לאחר שתוקם הממשלה או עוד קודם לכן.

בינתיים, בכירים בירושלים סבורים כי לאחר שתוקם הממשלה החדשה, יהיה ניסיון לחדש את התהליך המדיני, וככל הנראה ישראל תתבקש להגביל באופן משמעותי את הבנייה. כפי שזה נראה כרגע, בממשל ביידן אין כל התייחסות לתוכנית המאה של טראמפ, ולכן הציפייה היא שבקרוב תגיע דרישה להסדר מדיני.