התאבדות החייל ניב לובטון: קצין מצ"ח שהודח תקף את הרמטכ"ל

לאחר שבית המשפט אסר להדיחו, רס"ן גלעד פרנקן פנה במכתב לכוכבי ולפרקליט הצבאי הראשי והאשים אותם במעין מסע רדיפה אישי נגדו. "בחרתם להטיל את הלקח הפיקודי כולו על כתפיו של רס"ן אחד"

זמן צפייה: 01:13

רס"ן גלעד פרנקן, קצין מצ"ח שהודח בשל מעורבותו בפרשת ההתאבדות של החייל ניב לובטון - ואז הוחזר עקב החלטת בית המשפט, פנה במכתב לרמטכ"ל אביב כוכבי ולפרקליט הצבאי הראשי אלוף שרון אפק, והאשים אותם במעין "מסע רדיפה" אישי נגדו.

"בשבועות האחרונים מתנהל תחת ידיך מסע חסר תקדים, חריג בהיקפו ובתוצאותיו, נגד קצין צה"ל המשרת תחת פיקודך", כתב מייצגו של פרנקן. "במקום לברר לעומק את שרשרת האירועים שהובילה לטרגדיה, בחרתם להטיל את הלקח הפיקודי כולו על כתפיו של רב סרן אחד".

פרנקן, אשר הביע את צערו על מותו של ניב, פירט במכתב דוגמאות מאסונות אחרים שאירעו בצבא, והוסיף: "נדמה שמישהו בצה"ל התבלבל, ושכח שמדובר בצבא שמעליו חוק ומדינה - ולא בצבא שבתי המשפט כפופים להחלטותיו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר חדשות 13: הליכוד ויש עתיד מתחזקות; סער מתרסק לחד ספרתי

הבחירות לראשות חמאס בעזה: סבב נוסף בין סינוואר לעוודאללה

דיווח: התפתחות משמעותית באיתור שרידיו של אלי כהן בסוריה

ניב לובטון ז''ל
ניב לובטון ז''ל

כזכור, בינואר 2019 נטל ניב בן ה-19 את חייו, לאחר שחוקרי מצ"ח ביקשו לגייס אותו בתור מקור נגד חבריו. מיד לאחר המקרה, הורה כוכבי על נקיטת שורת צעדים מערכתיים, ובהם חיזוק מערך המודיעין של מצ"ח ועדכון נהלי העבודה של המערך, גיבוש נוהל מעודכן המפרט את הפעולות הנדרשות מצד מפקדים במקרה של חייל חסר ביחידה, לרבות פעולות החיפוש הנדרשות, עדכון הנהלים בנוגע לסדר הפעולות במקרה של חייל נעדר במצ"ח, במערך הנפגעים וביחידות ועל פעולות רבות נוספות.