נתניהו סייר בצפון: "לצה"ל יש כוח השמדה גדול, אל תנסו אותנו"

ראש הממשלה ושר הביטחון ביקר בתרגיל שמקיים השבוע צה"ל בצפון, כשהוא מלווה ברמטכ"ל אביב כוכבי. בתום הסיור אמר כי "אני מתרשם מאוד מהשיפור במוכנות, ומרוח הלוחמים והמפקדים"

זמן צפייה: 04:00

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר הבוקר (רביעי) בצפון וביקר בתרגיל שעורך צה"ל באזור, כשהוא מלווה ברמטכ"ל אביב כוכבי. נתניהו אמר כי "השכנים שלנו מצפון, מדרום וממזרח מאיימים בהשמדתנו. אני אומר לאויבינו - לצה"ל יש כוח השמדה גדול מאוד, אל תנסו אותנו".

נתניהו שמע סקירות על התרגיל מהמפקדים והלוחמים בשטח ואמר בסיום הסיור: "אני מסיים תרגיל רב-זרועי גדול של צה"ל בכמה זירות. אני מתרשם מאוד מהשיפור במוכנות, מרוח הלוחמים והמפקדים, ובעיקר מכוח ההשמדה של צה"ל".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

חיל האוויר מתרגל מלחמה כוללת: "מתכוננים לקטלניות מוגברת"

ריבלין לחזבאללה: "אל תכפיף את לבנון לאג'נדה איראנית"

נתניהו בישיבת ממשלה בגולן: "גאים להקים יישוב ע"ש טראמפ"

רה''מ נתניהו בתרגיל צבאי בצפון
רה''מ נתניהו בתרגיל צבאי בצפון | צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ
תרגיל צה''ל בצפון
תרגיל צה''ל בצפון | צילום: דובר צה''ל

במסגרת התרגיל שהחל ביום ראשון, משתתפות כל טייסות חיל האוויר ומתקיים בו גם שיתוף פעולה עם כוחות היבשה של צה"ל. חיל האוויר מדמה מלחמה כוללת בכמה זירות - כך נמסר מדובר צה"ל. מטרת חיל האוויר היא לשפר את כשירות ומוכנות כוחותיו להתמודדות עם תרחיש לחימה רב-זירתי עצים.

"כל חיל האוויר באוויר", מסר קצין בכיר בחיל, "אנחנו מתרגלים מלחמה בכמה זירות במקביל, כאשר המיקוד הוא הזירה הצפונית בה נמצא ארגון חזבאללה". עוד הוסיף: "אנחנו מתרגלים את הגברת הקטלניות מצד מדינות האויב, על פי מדיניות הרמטכ"ל. בתרגיל אנו מדמים את המערכות נגד מטוסים S300 ו-S400 כדי להכין את חיל האוויר למקרה שהאויב יפעיל אותן נגדנו. כמו כן, התרגיל יהיה הפעם הראשונה שמטוס ה-F35 החדש יטוס גם ביום וגם בלילה".

"אנחנו בעיצומו של תרגיל חילי מאוד גדול, שמאפשר לכל החילות - לצוותי האוויר, למערך ההגנה האווירית ולצוותים הטכניים - לעבוד ביחד", הסבירה רס"ן רויטל ברזני. "המוטו המרכזי הוא להתאמן כפי שאנו נלחמים. המערך עצמו בנוי ממספר מערכות נשק, שכל אחת נותנת הגנה בשכבות אחרות, וביחד הן נותנות הגנה מרחבית".

תרגיל צה''ל
תרגיל צה''ל | צילום: דובר צה''ל

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, הצהיר אמש כי "אנו מזהירים את חזבאללה לבל תכפיף את לבנון לאג'נדה איראנית, ואנו מזהירים את לבנון לבל תשמש כבסיס לתקיפת ישראל. איננו ששים אלי קרב, אבל צה"ל דרוך ומוכן לתת מענה לכל איום ולכול תרחיש". את הדברים אמר בטקס האזכרה לחללי מלחמת שלום הגליל שהתקיים בהר הרצל.

"מלחמת לבנון הראשונה לא הייתה מלחמת ברירה", הדגיש ריבלין, "הייתה זו מלחמת אין ברירה. "אז, כמו היום, אין לנו ולא היה לנו דבר נגד האומה הלבנונית כולה. אז, כמו היום, היו אלה ארגוני הטרור שניצלו את חולשתה של לבנון, את אדמתה של לבנון, לפעילות נגד מדינת ישראל ואזרחיה. מדינת ישראל לא תעמוד מנגד - נעשה כל שדרוש, כדי שאזרחי ישראל ימשיכו לישון בשקט".

ראובן ריבלין
ראובן ריבלין | צילום: חדשות 13