נתניהו בלוד: נשתמש במעצרים מנהליים כדי למנוע את הפורענות

רה"מ התייחס לאירועי האלימות בערים מעורבות: "נגייס כוחות מילואים נוספים" • ההגבלות על לוד הוחמרו: נאסרה הכניסה לעיר מ-17:00 • המפכ"ל בשיחות סגורות: מתנגד לכניסת חיילים לתפקידי שיטור

זמן צפייה: 01:43

אלימות בערים מעורבות: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (חמישי) במהלך ביקור בעיר לוד להתפרעויות בימים האחרונים בין אזרחים יהודים לערבים. לדבריו, "יש פה אירוע פלילי לא רגיל, יש פה גורמים לאומניים שפורעים את החוק - מול איום כזה, יש אפשרות להשתמש במעצרים מנהליים. בנוסף, נגייס כוחות מילואים נוספים ותיבחן האפשרות להשתמש בחיילי צה"ל. מול מעשים קיצוניים ננקוט בפעולות קיצוניות".

בתוך כך, המפכ"ל קובי שבתאי אמר היום בשיחות סגורות כי הוא מתנגד להכנסת חיילים לתפקידי שיטור, זאת בטענה כי "לחיילי צה"ל אין סמכות ואין הכשרה להתמודד עם אזרחים מתפרעים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עקב מות בן ה-5: תיבחן אפשרות להחליף את כל חלונות הממ"ד בעוטף

הירי נמשך: כ-100 רקטות שוגרו לעבר גוש דן, השפלה ובאר שבע

סמ"ר עומר טביב הובא למנוחות: "לא מעכלים את החור שנפער בלב"

Lod 4b
אוטובוס שהוצת במהלך התפרעויות צעירים ערבים בלוד

כמו כן, נערכה היום פגישה בין ששת חברי מועצת העיר הערבים בלוד לבין חברי מועצת העיר מהגרעין התורני אצל מפקד משטרת מחוז המרכז, זאת כחלק מהמאמצים להרגיע את השטח לקראת הערב והלילה.

מעבר לכך, בעקבות אירועי הפרות הסדר החמורים שאירעו בעיר המשטרה החמירה את ההגבלות על העיר ואסרה את הכניסה אליה מהשעה 17:00. בנוסף, החל מהשעה 20:00 ועד השעה 3:00 לפנות בוקר ייאסר על כל אדם לשהות במרחב הציבורי בעיר וייאסר על תושבי לוד לצאת מבתיהם או ממקום שהייתם בעיר.