עקב מות בן ה-5: תיבחן אפשרות להחליף את כל חלונות הממ"ד בעוטף

מתחקיר ראשוני עולה שהרסיס חדר את חלון הממ"ד, שהיה תקין, בגלל הזווית והעוצמה. פיקוד העורף ממליץ לשהות מתחת לגובה החלון • אביו לחדשות 13: "ראיתי את אשתי פצועה, היא אמרה לי, 'עידו מת"

זמן צפייה: 03:33

מבצע שומר החומות: מתחקיר ראשוני שביצע פיקוד העורף על נסיבות מותו של עידו אביגל, הילד בן ה-5 שנהרג אמש (רביעי) מפגיעת רסיס בשדרות, עולה כי חלון הממ"ד שבו שהה עידו עם בני משפחתו היה תקין - אולם הרסיס שהרג אותו הצליח בכל זאת לחדור אותו, בשל הזווית והעוצמה. כעת, נבחנת האפשרות להחליף את כל חלונות הממ"ד בעוטף - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. בינתיים, ועד שיתקבלו ההחלטות, פיקוד העורף ממליץ לשכב או לשהות מתחת לגובה החלון - גם בממ"דים.

בשיחה עם חדשות 13, שיחזר אסף - אביו של עידו, את הרגעים האחרונים לפני הפיצוץ שהרג את בנו: "אתמול היינו בבית והילדים קצת השתעממו, אז שני אשתי יצאה איתם לבית של אחותה שגרה שני בניינים לידינו". כשנשמעה האזעקה, נכנס אסף לממ"ד בביתו, וכשיצא - שלח הודעה לבני המשפחה "כפי שאנחנו רגילים", כלשונו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל אירועי האלימות: צו גיוס ל-10 פלוגות מג"ב במילואים

נמשך הירי למרכז: שני פצועים בינוני ו-6 קל מרקטה בפתח תקווה

התפרעויות קשות בערים המעורבות: עשרות נפצעו, 374 נעצרו

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2105131106' autoplay='0' credit='' desc='אסף אביגל לחדשות 13: "אשתי אמרה לי, ′עידו מת′"' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1620880754/JKASDFH_lb6kmt.png' kid='1_tfjdf1z3' duration='104']

"אף אחד לא ענה לי", סיפר. "הלכתי לעבר הבניין ופתאום ראיתי שמפנים באמבולנס פצועה. זאת היתה אשתי. היא אמרה לי, 'אסף, עידו מת'. אני לא מבין איך דבר כזה קרה, אני כועס על עצמי. אני לא מאמין שהילד שלי נהרג. איזה אסון, אסון גדול".

מוקדם יותר הבוקר, בית החולים ברזילי עדכן כי חל שיפור במצבה של האם, שאושפזה אתמול בטיפול נמרץ כשהיא מורדמת ומונשמת. שני עברה במהלך הלילה ניתוח שבמהלכו הוצא רסיס מצווארה. היא התעוררה והחלה להגיב לסביבה".

פגיעה ישירה בשדרות
בניין בשדרות שספג פגיעה ישירה | צילום: דוברות עיריית שדרות

עידו בן ה-5, כאמור, נהרג אמש מפגיעת רסיס. הילד שהה עם משפחתו במקלט בביתו, אך רסיס של רקטה חדר מהחלון וגרם לפציעתו הקשה. הוא פונה לבית החולים ברזילי במצב אנוש, שם נקבע בהמשך מותו. עידו הוא ההרוג השביעי מאז ההסלמה.