בצל המגעים להסדרה: שליח האו"ם סייר בעוטף עם מפקד האוגדה

מלאדנוב הגיע בשעות הצהריים לסיור בגבול רצועת עזה, שם קיבל תדרוך ע"י תא"ל אליעזר טולדנו, שכלל גם סקירה על הפרות הסדר שצפויות להתחדש בסופ"ש. לפני כן, ביקר ברצועת עזה • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:08

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, הגיע היום (רביעי) בשעות הצהריים לסיור בגבול רצועת עזה, זאת ברקע המאמצים להסדרה בין חמאס לישראל. במסגרת הסיור מפקד אוגדת עזה, תת אלוף אליעזר טולדנו, העביר לו תדריך לאורך הגבול וסקירה על הפרות הסדר שצפוייות להתחדש ביום שישי אחרי שלושה שבועות של שקט. מוקדם יותר, ביקר מלאדנוב גם ברצועת עזה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בכיר חמאס: "לא הוצעה לנו רגיעה ארוכת טווח – איננו דנים בכך"

לצד הדיווחים על מגעים לרגיעה: רקטות על אשדוד ואשקלון

שליח האו״ם סייר בצהריים בגבול הרצועה עם מפקד אוגדת עזה
שליח האו״ם סייר בצהריים בגבול הרצועה עם מפקד אוגדת עזה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, הלילה נערכה פגישה בין בכירי הג'יהאד האסלאמי, ובראשם זיאד אל-נחאלה, לבין איסמעיל הנייה ובכירי חמאס נוספים בקהיר. הפגישה נערכה חמש שעות. בפגישה הם דנו בהסלמה האחרונה בה חוסל בהאא אבו אל-עטא, והשניים הדגישו כי הארגונים ימשיכו להיות מתאומים בכל רמה, בעיקר דרך חדר המבצעים המיוחד של הפלגים הפלסטיניים בעזה.

לפי הדיווח, השניים דנו גם בהפגנות השבועיות על גדר המערכת סמוך לרצועת עזה, שכזכור לא התקיימו בשבועיים האחרונים בצל השיח על הסכם רגיעה המתגבש מול ישראל.

פגישה בין בכירי הג'יהאד האסלאמי לבכירי החמאס
פגישה בין בכירי הג'יהאד האסלאמי לבכירי החמאס | צילום: חדשות 13

מקורות במצרים אישרו לאתר "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי השניים אכן דנו אודות הסכם רגיעה ארוך טווח. לדבריהם, ההסלמה האחרונה, שנרשמה כ"ניצחון ישראלי" בדעת הקהל בישראל - היא זו שאפשרה שיח אודות הסכם: "נראה שבישראל בחנו היטב את המצב לפני שהחליטו לחסל את בהאא אבו אל-עטא, הם עשו את זה כדי שזה יראה שהפלגים מסכימים לרגיעה לאחר המכה הקשה שהם ספגו".

המקורות ציינו כי הלך הרוח באזור בתקופה האחרונה מתאים לחתימה על הסכם שכזה, אך סייגו והוסיפו שהשיח הוא לא על הסכם שיביא להסרת המצור על עזה באופן מלא: "ישראל לא תסכים לכך כל עוד הפלגים הפלסטיניים ברצועה מחזיקים בנשק – מדובר בהקלות בלבד".

פגישה בין בכירי הג'יהאד האסלאמי לבכירי החמאס
פגישה בין בכירי הג'יהאד האסלאמי לבכירי החמאס | צילום: חדשות 13

כזכור, אתמול סגן מנהיג חמאס, חליל אל-חייא, התייחס למתיחות עם ישראל בריאיון לערוץ "פלסטין אל-יום", וטען: "אנו מכחישים שהוצעה לנו רגיעה ארוכת טווח - ואנחנו לא דנים בכך".

בכיר הארגון הצהיר כי "ישנם מגעים יום-יומיים בין הגורמים השונים, בהם מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, על מנת לעקוב אחר ביצוע ההסכמים עם הכיבוש". עוד הוסיף כי "הדרישה שלנו היא מעבר ימי. זאת, על מנת שהעם הפלסטיני יפתח אל העולם. אנחנו רוצים לסיים את המצור, לא נוכל להסכים שהעם שלנו יישאר בבית כלא גדול ושמו עזה".