פשיטות ופינוי פצועים: התרגיל הבינ"ל של הקומנדו וחיל האוויר

לוחמי היחידות המיוחדות של צה"ל שהו בשבוע האחרון בקפריסין - ותרגלו, בין היתר, פשיטות ליליות, תקיפת תשתיות אויב - והטסת כוחות קרקעיים. "הביא לידי ביטוי יכולות של חשיפת אויב" • תיעוד

זמן צפייה: 01:03

השבוע הגיע לסיומו תרגיל בין-לאומי של עוצבת הקומנדו וחיל האוויר במרחב האי קפריסין שנקרא "משחקי הכס". בתרגיל לקחו חלק לוחמי היחידות המיוחדות אגוז, מגלן ודובדבן, טייסות מסוקי סער, טייסות תובלה, טייסת כטמ"ם, טייסת ביום אויב והיחידה הטקטית לחילוץ מיוחד.

במסגרת התרגיל, לוחמי הקומנדו וטייסות חיל האוויר תרגלו אימון בסיסי ומשימתי מול איום בתא שטח חדש ולא מוכר במתארי לחימה של זירה צפונית. הנושאים שתורגלו הם פשיטות קצרות חד-ליליות בדגש על לחימה בתוואי שטח הררי, צפוף ומורכב, תקיפת תשתיות אויב, הטסת כוחות קרקעיים, סיוע לכוחות הקרקע, אספקת ציוד בהיטס, תדלוק איטי של מסוקים, חילוץ של טייסים נוטשים ופינוי פצועים – כל זאת מול מטוסים ומול כוחות לוחמים המדמים את האויב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בכיר באוגדת עזה: "אחרי חיסול אבו אל-עטא – התחננו שנעצור האש"

הסיבה לנחיתת החירום של מסוק היסעור: כשל טכני במנוע השמאלי

שובל לבן בשמי גוש דן: צפו בניסוי הטיל ששוגר מבסיס במרכז הארץ

Whatsapp Image 2019 12 05 At 1
תרגיל ''משחקי הכס'' | צילום: דובר צה''ל
Whatsapp Image 2019 12 05 At 1
תרגיל ''משחקי הכס'' | צילום: דובר צה''ל

השילוב בין חיל האוויר לעוצבת הקומנדו, שני גופים המובילים לחימה משותפת בכל מתאר, אפשרה את הגברת האפקטיביות בתמרון הרב זרועי.

הרמטכ"ל כוכבי הגיע לבקר במהלך התרגיל, וצפה בכוחות הלוחמים בשטח ושוחח עם המפקדים בנושא הסוגיות המבצעיות והאתגרים. נוסף לכך, כוכבי נפגש עם מקבילו בצבא קפריסין, מפקד המשמר הלאומי של צבא קפריסין – רב אלוף איליאס לאונטאריס.

Whatsapp Image 2019 12 05 At 1
תרגיל ''משחקי הכס'' | צילום: דובר צה''ל
Whatsapp Image 2019 12 05 At 1
תרגיל ''משחקי הכס'' | צילום: דובר צה''ל

מפקד בסיס פלמחים, תא"ל יואב עמירם, אמר: ״מדובר באימון מורכב בתנאי שטח ומזג אוויר מאתגרים. בתרגיל באה לידי ביטוי השותפות העמוקה של עוצבת הקומנדו וטייסות החיל. היה מרשים לראות את היכולת להפעיל כוח קטלני ומדויק הרחק מחופי הארץ".

מפקד עוצבת הקומנדו, אל"מ קובי הלר: ״סיימנו אימון ייחודי מסוגו, מחוץ לגבולות מדינת ישראל. התרגיל כלל מגוון רב של משימות ומתארי פעולה אשר הביא לידי ביטוי הבשלה של יכולות ותהליכים מבצעיים, שהחלו לפני ארבע שנים. הדגשנו בתרגיל את חשיבות הדיוק וההעמקה בפרטים, אבל מעל הכול, בלטה היכולת האישית של הלוחמים. בתרגיל הופגנה רמה גבוהה של מקצועיות ובלט שיתוף פעולה צמוד ואיכותי עם חיל האוויר. התרגיל הביא לידי ביטוי יכולת מבצעית מתפתחת, תפיסת הפעלה שלמה, יכולות מתפתחות של חשיפת אויב וכמובן קטלניות להשמדת אויב בקצבים גבוהים מבעבר".