הורי החיילת הבודדה ששמה קץ לחייה - דורשים תשובות מצה"ל

מיקה לוויט הגיעה לבדה לארץ עם חלום להתגייס לשירות קרבי. על אף הנורות האדומות והאזהרות מחברותיה לפלוגה, היא יצאה מהבסיס עם נשק בידיעת מפקדיה - ונמצאה ללא רוח חיים. "הביאו אותה לקצה"

זמן צפייה: 21:58

מיקה לוויט יכלה להישאר במיאמי, ללכת לקולג' ולחיות שם חיי נוחות. אבל היא בחרה לעלות כחיילת בודדה, להתגייס לקרקל שם הייתה חיילת מצטיינת ואף לצאת לקורס מכי"ם. אך שם, החלו הבעיות שבסופן מיקה, הספורטאית החייכנית, שמה קץ לחייה.

הוריה ההמומים באו ארצה בתום השבעה כדי לשוחח עם אין ספור חיילים, חיילות ומפקדים שהיו עם מיקה. הם נסעו לקיבוץ כינרת שם התגוררה עם עוד חיילים בודדים, הם נפגשו עם המפקדים, עם החברים לקורס ,שמעו מחברותיה על הקשיים, ולאט לאט התפתחה התובנה שמשהו קשה עבר על ביתם - וזה לא היה קשור רק בה. מחברותיה לקורס הם שמעו שהן התריעו כמה פעמים בפני המפקדים הקרובים על היחס הגרוע שמיקה מקבלת, ושיש לשים לב אליה ולא למתוח את החבל, כי מיקה, לדבריהן, הייתה על הקצה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משמרות המהפכה האיראניים: "השתלטנו על שתי מכליות נפט בריטיות"

אורלי לוי: "אי אפשר לשבת עם ר"מ כשיש נגדו כתב אישום"

חוקרי מח"ש סבורים: גרסת הקצין שירה בסלמון טקה – אמינה

מיקה לויט
מיקה לויט | צילום: חדשות 13

חברה לקורס של מיקה, שהבחינה במצוקתה, סיפרה בשיחה עם אביה שהיא התקשרה למפקד כדי להזהירא בנוגע למצבה, ואמרה לו ש"אתם שוברים אותה, אם יקרה לה משהו תדעו שזה בגללכם". חברה נוספת ניגשה לאחת המפקדות ואמרה לה: "אתם מביאים את מיקה לקצה, יש לכם נורות אדומות ואתם מתעלמים, אתם צריכים לשים עליה אלפיים עיניים". אורית, אמה של מיקה הביעה ביקורת רבה על התנהלות מפקדיה: "זה כמו אגרוף לבטן. היא הייתה באחריותם, למה הם לא התייחסו? התרעה של חברים קרובים, מישהו שמכיר את החייל טוב ואומר שהוא במצוקה – זה מצב חירום".

בגדוד הייתה מיקה חיילת מצטיינת, אך כשהגיעה לקורס מכי"ם, לא זכתה לאותה ההצלחה והיו לה עימותים רבים עם מפקדיה, שלאט לאט החריפו. היא הייתה בסכנת הדחה מהקורס. על אף שמפקדיה של מיקה היו מודעים למצבה הקשה, באחד הערבים היא יצאה להתבודד כשהיא אוחזת בנשק האישי שלה. בבוקר, חברותיה הבינו שמיקה לא באוהל. אחרי חיפושים בבסיס ומחוצה לו, הם מצאו אותה מוטלת ללא רוח חיים עם מכתב פרידה להוריה, לאחיה ולאחותה. איש ממכריה ומבני משפחתה לא העלה בדעתו שהבחורה החזקה, הלוחמת ומלאת שמחת החיים תישבר. כעת, הוריה של מיקה מקווים שיופקו לקחים שנוגעים לחיילים בודדים מעבר למעטפת הקיימת.

תגובת דובר צה"ל למקרה: "צה"ל משתתף בצער משפחתה של מיקה. בימים אלו מתנהלת חקירת מצ"ח אודות האירוע. בכל אירוע מוות של משרת בצה"ל מבוצע תחקיר ונבחנים הלקחים הנדרשים. בשנים האחרונות צה"ל נמצא בהיקף המתאבדים הנמוך ביותר מיום הקמתו. בצה"ל משרתים כ-6,500 חיילים בודדים שלהם מוענקת מעטפת תומכת ייחודית. שיעור האובדנות בקרב חיילים בודדים תואם את שיעורם בצבא".