אורלי לוי: "אי אפשר לשבת עם ר"מ כשיש נגדו כתב אישום"

על ישיבה עם הליכוד אמרה יו"ר גשר כי "אני לא פוסלת את הליכוד, אבל הם איבדו את דרכם". עוד התייחסה ליחסים בין עבריין המין אפסטין ויו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק - "זה נראה לא טוב"

זמן צפייה: 03:17

אורלי לוי-אבקסיס, יו"ר גשר שחברה אתמול למפלגת העבודה בראשות עמיר פרץ, אמרה היום (שישי) ש"אי אפשר לשבת עם ראש ממשלה כשיש נגדו כתב אישום. הוא ייאלץ לבלות שעות רבות בבית המשפט, ומדינת ישראל זקוקה לראש ממשלה במשרה מלאה". עוד הוסיפה כי "אינני פוסלת את הליכוד - אני חושבת שהמפלגה קצת התבלבלה, איבדה את דרכה". את הדברים אמרה בריאיון ל"שישי" עם אילה חסון.

לוי-אבקסיס סיפרה על ההחלטה לחבור למפלגת העבודה: "בדקתי גם הצעה שהגיעה מכחול לבן. כמי שנושאת את האג'נדה החברתית, הבן אדם שאני באמת מאמינה לו כשהוא מדבר חברתית במערכת הפוליטית – זה עמיר פרץ". על טענותיו של אהוד ברק, שהצהיר כי החיבור בין השניים פותח דלת לחבירה עם נתניהו, אמרה: "כולנו יודעים מאיזה מקום הוא אומר את זה - ממקום של איפה אני ואיך זה משפיע על הסיכויים שלי לעבור את אחוז החסימה. כשאני מסתכלת על האנשים אני רואה אנשים, לא מספרים".

על יחסיו של יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק עם עבריין המין המורשע ג'פרי אפסטין טענה לוי-אבקסיס כי "זה נראה לא טוב. דעתי אינה נוחה, זה עושה לי רע בבטן. כבר ב-2008 אפסטין הורשע בשידול לזנות, בספסור בנערות. היה וימצא וברק אכן ידע על הדברים האלו, כמו שרוב האנשים ידעו, אני חושבת שמן הראוי שתדרשו ממנו את התשובות".

עוד בחדשות 13:

ברק על חיבור לוי-אבקסיס עם העבודה: ויתור על החלפת השלטון

"אישה פורצת דרך": עמיר פרץ מצרף את אורלי לוי-אבקסיס לעבודה

עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס
עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, כאמור, התייחס יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק לצירופה של אורלי לוי-אבקסיס למפלגת העבודה, ואמר כי "הצעד הזה עלול לסגור את הגולל על העבודה, שלמעשה מוותרת על החלפת השלטון ופותחת את הדלת לחבירה עם נתניהו, אני מקווה שזה עדיין לא בלתי הפיך". את הדברים אמר במהלך מפגש עם חברי קיבוץ עין שמר, יחד עם חברי רשימת מפלגתו.

ראש הממשלה לשעבר טען כי "טובת המחנה הדמוקרטי היא איחוד רחב של כל הכוחות הדמוקרטיים בישראל, ניצחון הוא הדבר היחיד החשוב בבחירות האלה", והוסיף: "אורלי היא בהחלט שותפה אפשרית למחנה רחב שכזה".

אורלי לוי אבקסיס
אורלי לוי אבקסיס | צילום: החדשות 13

כזכור, אתמול הודיע יו"ר העבודה עמיר פרץ כי חברת הכנסת לשעבר אורלי לוי-אבקסיס תרוץ לצידו בבחירות הקרובות - לאחר שהדבר שפורסם לראשונה בחדשות 13. פרץ החליט כי מפלגתו לא תתאחד עם מפלגות נוספות, אלא רק עם אישים, שיצורפו בהמשך.

במסיבת עיתונאים שכינס יו"ר העבודה בבית סוקולוב אמר: "אני עומד לפניכם נרגש וחש את עוצמת השעה, עצומת הרגע. אני חש כי ברגע זה נוצרת ברית של התחדשות ותקווה למדינת ישראל. כל מסע חיי הציבוריים מלויים בהתלבטויות ובסימני שאלה. כאן אני חש כי מצאתי את התשובות הנדרשות לטיפול באותם שסעים מדממים בתוך החברה הישראלית".

"אני עומד בהתרגשות ובגאווה גדולה כשלצידי עומדת הגברת אורלי לוי אבקסיס", הציג פרץ את חברת המפלגה החדשה. "אורלי היא אשה פורצת דרך, עם תפיסת עולם רחבה של צדק חברתי ולא של צדקה. אישה שיודעת בדיוק מה צריכה להיות אחריות המדינה לגורלם של האזרחים. לא פעם עמדתי נפעם כשחזיתי באורלי בכנסת איך היא מפילה חומות של התנגדות, מעבירה חוקים חברתיים חשובים ומונעת גזירות כלכליות. הסתכלתי על אורלי וידעתי שמדובר במנהיגה מעוררת השראה".

לוי-אבקסיס התייחסה בדבריה להפסקה הקצרה שלקחה מהפוליטיקה. "אני הולכת יום יום ברחוב ואני שומעת 'אורלי תחזרי, מתגעגעים אלייך'. אז היו דיבורים שלכאורה הבחירות האחרונות שברו אותי אבל הן חישלו אותי", אמרה. "גזרתי על עצמי דבר אחד – כל עוד אני לא במערכת הפוליטית אני לא עושה לעצמי יח"צ. לא עניתי לטלפונים, אבל כאשר הגיעה השעה והבחירות הוקדמו הגיעו הצעות מימין ומשמאל".