לאחר הביקורת: הרמטכ"ל הגיע לבית משפחתו של בראל שמואלי

אחרי שמשפחתו של לוחם מג"ב שנפל בגבול הרצועה מתחה ביקורת קשה על הממשלה והצבא, כוכבי הגיע לראשונה לבית המשפחה בבאר יעקב. "דרשו הבהרות ושיינקטו צעדים אישיים נגד המפקדים הבכירים"

זמן צפייה: 01:08

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע הבוקר (ראשון) לראשונה לבית משפחתו של בראל שמואלי בבאר יעקב. זאת, ברקע הביקורת הקשה מצד המשפחה שהופנתה לעבר הדרג המדיני והצבאי באירוע שבו נפל בנם בגבול הרצועה. הוא הציג למשפחה את עיקרי התחקיר הצבאי שנערך עד כה ואישר כי נפלו טעויות בפן המבצעי באירוע ויופקו לקחים. בני המשפחה דרשו הבהרות ושיינקטו מסקנות אישיות נגד המפקדים הבכירים.

כזכור, בשבוע שעבר הוגש למשפחה ממצאי הביניים של תחקיר מותו של בראל מה שלא הפחית את הביקורת של בני משפחתו. בראיון בחדשות 13 הם הגיבו לדבריו של כוכבי שטען כי לא קושרים לחיילים את הידיים מלפעול. משפחת שמואלי לא קיבלה את הדברים: "זה שקר, שמענו מהלוחמים שקושרים להם את הידיים. דקות לפני שנשלח למשימה, בראל שלח הודעה לחברים 'המשימה הזאת לא ברורה לי'".

לוחם מג''ב בראל שמואלי
לוחם מג''ב בראל שמואלי

"אמרו לבראל - אל תהיה אגרסיבי, המח"ט שלו ישב ואמר לי שהוא לוקח אחריות ומצטער שלא פינה אותם מהקיר. מבחינתי לקחת אחריות זה לפשוט את המדים", אמרה האם ניצה והוסיפה בביקורת: "אתם רצחתם את הבן שלי, הוא לא היה בפעילות מבצעית".

לדברי האם, הכוח בשטח לא התייחס לדיווח מוקדם מהתצפיתנית במקום שהתריעה על המתרחש להגיע. "הם לא ידעו שהמחבל החביא אקדח בתחתונים. אפשר לצרף את המשפט הזה לספר הבדיחות". עוד אמרה האם כי "אותו מחבל שירה בבראל, ירה גם קודם בחילופי יריות בין הצדדים, ידעו שיש נשק מעבר לגדר".