זעקת הוריו של בראל: "רצחתם את הבן שלנו, תפשטו את המדים"

יוסי וניצה שמואלי, הוריו של הלוחם, התקשו לקבל את ממצאי הביניים של תחקיר מות בנם. בריאיון בחדשות 13, הם מפנים אצבע נוקבת אל הדרג המדיני והצבאי. "אמרו לו אל תהיה אגרסיבי"

זמן צפייה: 08:05

משפחתו של בראל שמואלי קיבלה הבוקר (שישי) את ממצאי הביניים של תחקיר מות בנם מה שלא גרם להם להפחית את עוצמת הביקורת נגד הדרג המדיני והצבאי. "אמרו לבראל - אל תהיה אגרסיבי, המח"ט שלו ישב ואמר לי שהוא לוקח אחריות ומצטער שלא פינה אותם מהקיר. מבחינתי לקחת אחריות זה לפשוט את המדים", אמרה האם ניצה והוסיפה בביקורת: "אתם רצחתם את הבן שלי, הוא לא היה בפעילות מבצעית".

לדברי האם, הכוח בשטח לא התייחס לדיווח מוקדם מהתצפיתנית במקום שהתריעה על המתרחש להגיע. "הם לא ידעו שהמחבל החביא אקדח בתחתונים. אפשר לצרף את המשפט הזה לספר הבדיחות". עוד אמרה האם כי "אותו מחבל שירה בבראל, ירה גם קודם בחילופי יריות בין הצדדים, ידעו שיש נשק מעבר לגדר".

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיב לטענה ואמר כי לא קושרים לחיילים את הידיים מלפעול. משפחת שמואלי לא מקבלת את הדברים: "זה שקר, שמענו מהלוחמים שקושרים להם את הידיים. דקות לפני שנשלח למשימה, בראל שלח הודעה לחברים 'המשימה הזאת לא ברורה לי'".

כתובת נוספת אותה מאשימה המשפחה היא ראש הממשלה נפתלי בנט שלא הגיע לנחם בשבעה אלא שלח אגרת ניחומים. "הוא לא יאכזב את עבאס וייתן הוראה לירות בחמאס, בגלל כמה קולות שהוא נתן לו, הוא מכר אותנו ואת הילדים שלנו", אמרה ניצה והוסיפה כי שיחת הטלפון בין אביו של בראל לבנט הכעיסה אותה מאוד. "הוא לא ידע את השם של הלוחם ובאיזה בית חולים הוא נמצא".