מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי: "מעריך שתפרוץ מלחמה עם ישראל בקיץ"

זיאד נחאלה אמר בריאיון ל"אל-מיאדין" כי העימות עשוי לפרוץ בשל הכוונה "לשלול מן ההתנגדות בעזה את נשקה". עוד אמר כי "סבב ההסלמה האחרון היה רק תמרון באש חיה לקראת המערכה הגדולה יותר"

זמן צפייה: 01:52

מזכ"ל הג’יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, אמר הערב (שלישי) בריאיון לערוץ "אל-מיאדין" כי הוא סבור שתפרוץ מלחמה בין ישראל לרצועת עזה בקיץ בשל הכוונה "לשלול מן ההתנגדות בעזה את נשקה".

״אנחנו החלטנו לירות לעבר קצין צה"ל וחיילת בשישי האחרון בשיתוף עם חמאס, בתגובה להרג המפגינים הצעדות השיבה", אמר נחאלה. "זה הוחלט בעודנו בקהיר. המצרים לא אהבו את העובדה שזה קורה בעודנו בקהיר. אני ביחד עם יחיא סינוואר החלטנו על המשך התגובה תוך כדי ההסלמה. אני אומר שסבב ההסלמה האחרון היה רק תמרון באש חיה לקראת המערכה הגדולה יותר בקרוב".

כתבות נוספות בנושא

תקרית ירי בגבול הרצועה: קצין וחיילת נפצעו; צה"ל תקף בתגובה

הרוג מפגיעת רקטה באשדוד; מטחים כבדים לעבר יישובי הדרום

הערכה בצה"ל: ללא פריצת דרך מדינית – השקט שהושג בדרום יקרוס

אזור תקרית הירי בגבול רצועת עזה
תקרית הירי שבו נפצעו שני החיילים, תיעוד מהשטח הפלסטיני | צילום: צילום פלסטיני

כזכור, ביום שישי קצין גששים נפצע בינוני לאחר שנפגע ברגלו מירי צלף בגבול רצועת עזה. מסוק הוקפץ למקום ופינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. כמו כן, חיילת נפצעה באורח קל מרסיסים ופונתה על ידי אמבולנס צבאי לבית החולים סורוקה גם כן.

חמ"ל הפלגים הפלסטיניים המשותף פרסם הודעה לפיה "בשל התוקפנות הציונית נגד העם הפלסטיני, מפקדת החמ"ל קוראת לכלל חברות בו להעלות את הכוננות ולהיות מוכנות להגיב על הפשעים של האויב".

הנזקים ברצועת עזה מהתקיפות של חיל האוויר
הנזקים ברצועת עזה מהתקיפות של חיל האוויר | צילום: רויטרס

חמאס פרסם הודעה רשמית שבה הטיל על ישראל את מלוא האחריות להשלכות של ההסלמה הנוכחית, שלדברי הארגון נבעו מהפגיעות במפגינים הבלתי אלימים ובפעיליו. בהודעה נמסר כי "לא נאפשר לישראל להמשיך לפגוע בעם הפלסטיני ולהטיל עליו מצור, וננצל את כל האמצעים והרצון שברשותנו כדי להגן על העם הפלסטיני ולבלום את התוקפנות". פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, איימה גם היא בהודעה רשמית על ישראל בה נכתב כי "לוחמיה מוכנים לכלל התרחישים".

פחות מיממה אחרי התקרית, פרץ סבב הלחימה במהלכו נורו כ-700 רקטות לעבר ישובים הדרום, וארבעה אזרחים נהרגו. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריזעל "מצב מיוחד בעורף" ברדיוס של עד 40 ק"מ מרצועת עזה למשך 48 שעות לראשונה מאז מבצע "צוק איתן".