איראן ממשיכה לשתוק מול "תקיפות מסתוריות" בעיראק • פרשנות

מהפרסומים על הפיצוץ בבגדד עולה כי צה"ל מרחיב את המערכה מול טהראן לזירות נוספות בעולם. נדמה שישראל מעוניינת למנוע את העברות הנשק היבשתיות מאיראן, דרך עיראק ועד לסוריה ולבנון

זמן צפייה: 00:55

מהפרסומים על הפיצוץ המסתורי שאירע אתמול (שני) במחסן תחמושת בבגדד שבעיראק, עולה כי ישראל מרחיבה את המערכה מול איראן מעבר לסוריה, גם לתחומי עיראק ואולי אף לזירות נוספות. מי  שביצע את התקיפה עשה זאת בחתימה נמוכה, ולא ניתן לייחס אותה לישראל. כפי שזה נראה, ישראל פועלת לסכל גם את הציר היבשתי של העברות הנשק מאיראן דרך עיראק, לסוריה ומשם ללבנון. מסתמן שישראל לא מוכנה שעיראק תהפוך לפלטפורמה להצבת נשק או טילים שמאיימים על ישראל. בינתיים, גם עיראק וגם איראן נמנעות מלהאשים את ישראל בתקיפות.

עוד בחדשות 13:

מהמזה"ת ועד אירופה: המלחמה בין איראן לישראל הופכת לעולמית

דיווחים בעיראק: מחסן תחמושת התפוצץ בדרום מערב בגדד

איראן חשפה: "מערכת מכ"ם משודרגת להגנה מפני טילים"

פיצוץ במחסן נשק בבגדד
פיצוץ במחסן נשק בבגדד

פיצוץ מחסן התחמושת בעיראק

אדם נהרג ו-29 נפצעו אתמול מפיצוץ שאירע במחסן תחמושת בבסיס צבאי בדרום מערב בגדד השייך למיליצה עיראקית-שיעית הנתמכת על ידי איראן כתוצאה משריפה - כך מסרו הרשויות. גורם מסר ל"רויטרס" כי במחסן היו רקטות לטווח קצר.

השריפה גרמה לשיגור כמה מהרקטות, שפגעו בשכונות הסמוכות ופצעו בעיקר ילדים. מקור במשטרה המקומית מסר כי השריפה נגרמה ככל הנראה מרשלנות באחסון הרקטות. בתחילה דווח כי פצמ"רים גרמו לשריפה, אך כאמור הרשויות שללו את הדיווחים.

הפיצוץ הגיע ברקע דיווחים בשבועות האחרונים על תקיפות ישראליות במדינה. העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" שמתפרסם בלונדון, דיווח לפני כשבוע וחצי מפי "גורמים ביטחוניים בתל אביב" כי בקרוב ישראל תתקוף בעיראק מטרות איראניות עוינות". זאת, לאחר שמספר ימים קודם לכן דווח כי גורמים דיפלומטיים מערביים בכירים אמרו שישראל עומדת מאחורי שתי התקיפות שאירעו במדינה בחודש יולי.