מהמזה"ת ועד אירופה: המלחמה בין איראן לישראל הופכת לעולמית

ישראל לא יכולה לתקוף את איראן בשטחה – אז המתקפות מתרחבות לחצר האחורית של משטר האייתוללות. התקיפות בסוריה הפכו לשגרה, ובעיראק – עפ"י דיווחים, פתחה החודש י-ם חזית חדשה • פרויקט מיוחד

זמן צפייה: 04:03

יום אחד כשיורם המסך מעל המלחמה בין איראן לישראל – שהופכת אט אט למלחמה גלובלית, ניתן יהיה לראות עד כמה עמוקה המלחמה שניטשה. החזית החדשה שנפתחה החודש היא בעיראק, עם סדרת תקיפות המיוחסות לישראל, שפגעו לאיראן בבטן הרכה שלה – החצר האחורית שלה.

המדינה שהפכה למדינת חסות שיעית עם פלישת האמריקנים ב-2003, אז התבססה השיעה האיראנית במליציות פרטיות, הופכת כעת ליעד פגיעה בדגם שתואם את הלחימה בסוריה.

מירוץ הגרעין האיראני וההבנה של ישראל שהיא לא יכולה לתקוף את המתקנים שבשטחה, פתח את החזית הרחבה ביותר שהייתה לישראל עד כה: באיראן התרחשו עימותים פנים אל פנים עם חיסול מדעני הגרעין והבאת הארכיון לישראל. בסוריה חיל האוויר תוקף והורג אנשי משמרות המהפכה שהגיעו לשם כדי להציל את אסד – ונשארו כדי להראות שיש כוח באיסלאם שעדיין דובק בהשמדת ישראל.

עוד בחדשות 13:

ישראל לא מוכנה שבעיראק יוצבו טילים המאיימים עליה • פרשנות

דיווחים בעיראק: מחסן תחמושת התפוצץ בדרום מערב בגדד

"ישראל תתקוף בקרוב מטרות איראניות נוספות בעיראק"

פיצוץ במחסן נשק בבגדד
פיצוץ במחסן נשק בבגדד

גם בעיראק נרשמים קרבות דומים, עם חיסולים מהאוויר, והמליציות השיעיות לראשונה סופגות אבידות והפסדים כפי שאף סוני לא מעז לגרום להן. בלבנון מחכה נסראללה לפקודה מאיראן לצאת למלחמה, ובסודאן הצליחה ישראל לתקוף שיירות איראניות הנושאות נשק לעזה ולסוריה – כך על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים.

איראן נפלה לשלטון האייתוללות ועדיין שואפת לנשק גרעיני ומתגרה במפרץ הפרסי אפילו בארצות הברית. היא מנהלת משחק ממוחשב שמנוהל בכל העולם, עם מטרה אסטרטגית אחת: להשליט את השיעה על כל הסונה ולתקן עוול היסטורי, בעיניהם, בן יותר מאלף שנה.

משמרות המהפכה באיראן
משמרות המהפכה באיראן | צילום: רויטרס

אדם נהרג ו-29 נפצעו אתמול מפיצוץ שאירע במחסן תחמושת בבסיס צבאי בדרום מערב בגדד השייך למיליצה עיראקית-שיעית הנתמכת על ידי איראן כתוצאה משריפה - כך מסרו הרשויות. גורם מסר ל"רויטרס" כי במחסן היו רקטות לטווח קצר.

השריפה גרמה לשיגור כמה מהרקטות, שפגעו בשכונות הסמוכות ופצעו בעיקר ילדים. מקור במשטרה המקומית מסר כי השריפה נגרמה ככל הנראה מרשלנות באחסון הרקטות. בתחילה דווח כי פצמ"רים גרמו לשריפה, אך כאמור הרשויות שללו את הדיווחים.

הפיצוץ הגיע ברקע דיווחים בשבועות האחרונים על תקיפות ישראליות במדינה. העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" שמתפרסם בלונדון, דיווח לפני כשבוע וחצי מפי "גורמים ביטחוניים בתל אביב" כי בקרוב ישראל תתקוף בעיראק מטרות איראניות עוינות". זאת, לאחר שמספר ימים קודם לכן דווח כי גורמים דיפלומטיים מערביים בכירים אמרו שישראל עומדת מאחורי שתי התקיפות שאירעו במדינה בחודש יולי.