בתגובה לירי הרקטה לעוטף עזה - צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה

כלי טיס של חיל האוויר תקפו מתחם אימונים ותשתיות צבאיות בדרום רצועת עזה. זאת, בתגובה לירי הרקטה ששוגרה לשטח ישראל והתפוצצה בשטח פתוח. דובר צה"ל: "פגיעה ביכולת ההתעצמות של הארגון"

זמן צפייה: 00:41

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב וכלי טיס של חיל-האוויר תקפו הלילה (שני) כמה יעדי טרור של חמאס בדרום רצועת עזה. זאת, בתגובה לירי הרקטה לעבר שטח ישראל, שהתפוצצה בשטח פתוח בעוטף עזה. בין היעדים שהותקפו: מתחם אימונים ותשתיות צבאיות של חמאס.

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי המתקנים שהותקפו היו של ה"ההתנגדות הפלסטינית". על פי הדיווח, התקיפה בוצעה נגד מתקן הנמצא מערבית לחאן יונס שבדרום הרצועה ומתקן נוסף מערבית לדיר אל-בלח. לא היו נפגעים בתקיפות. בתוך כך פורסם כי משלחת ביטחונית מצרית תגיע היום בצהריים לרצועת עזה כדי לקיים שיחות עם הנהגת חמאס ולהעביר את הדרישה הישראלית להפסקה מוחלטת של הירי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רקטה התפוצצה בשטח פתוח בעוטף עזה; ללא נפגעים

סתירות ואי דיוקים: עדויות כחלון במשטרה על קשריו עם כרייף

מנתב"ג – ועד רומא וניו יורק: כך נראית ההיערכות לקורונה בעולם

שיגור לעבר הדרום (ארכיון)
שיגור לעבר הדרום (ארכיון) | צילום: רויטרס

כאמור, אמש שוגרה רקטה לעבר שטח פתוח בעוטף עזה - לא היו נזק או נפגעים בגוף באירוע. לא הופעלה התרעת צבע אדום ביישובים מאחר שהנפילה אירעה בשטח פתוח. זמן קצר לאחר מכן תקף טנק של צה"ל שתי עמדות תצפית של חמאס בצפון רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי "תקיפת מטרות אלה מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס".

מוקדם יותר באותו יום איתרו עובדים זרים בשדה חקלאי במועצה האזורית מרחבים צרור בלונים. העובדים לא הכירו את ההנחיות, ואספו את הבלונים כשהחפץ החשוד מחובר אליהם. איש לא נפגע והמעסיק דיווח למשטרה על האירוע.

יום קודם לכן, נחת ראש נפץ של טיל נגד טנקים מסוג RPG מחובר לצרור בלונים בקיבוץ רוחמה שבמועצה האזורית שער הנגב. חבלני משטרה הגיעו למקום ומטפלים בפריט.