מנתב"ג - ועד רומא וניו יורק: כך נראית ההיערכות לקורונה בעולם

יותר ויותר מדינות מצטרפות לרשימת המקומות שבהם אותרו מקרי הידבקות בנגיף. רבים בוחרים לבטל נסיעות מתוכננות, אחרים - עוטים מסכות, ובכמה נמלי תעופה עורכים בידוק קפדני לנוסעים

זמן צפייה: 06:36

אחרי אזהרת המסע לסין, הגיעה היום (ראשון) המלצה חדשה של משרד הבריאות שקורא לשקול את נחיצות הנסיעות ליעדים במזרח. תאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטייוואן – כולן נמצאות ברשימה: מדינות שאליהן הגיע הנגיף.

על מפת העולם שמתעדכנת בהתפשטות הנגיף אפשר לראות נקודות אדומות שנוספו בספרד, בריטניה, גרמניה, בלגיה, שבדיה ופינלנד. גם בישראל מתחילים לחשוב פעמיים אם כדאי לעלות על מטוס  - גם אם הוא ממריא למדינה שאליה הנגיף עדיין לא הגיע. "הנגיף הזה יכול להיות בכל מקום", אמר רון, שביטל נסיעה לבולגריה. "יכול להיות בשדה התעופה, בתוך מטוס, באתר סקי. אי אפשר לדעת את זה ואי אפשר באמת להיות מוגנים במאה אחוז. אנחנו החלטנו לא לקחת סיכונים מיותרים".

עוד בחדשות 13:

מניין המתים מהנגיף הסיני – עקף את מספר קורבנות הסארס

הרופא שחשף את הנגיף מת – ובסין זועמים: "כמה עוד תשקרו?"

חיטוי נוסעים בעקבות וירוס הקורונה
חיטוי נוסעים בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

"יש ירידה בכמות ההזמנות וגם ביטולים", אמר זין רוזן מנכ"ל חברת "גוליבר". "בהתחלה זה נגע רק למזרח אסיה וככל שעבר הזמן זה מגיע גם לאירופה וגם לחופשות לכאורה ממש לא קשורות כמו חופשות סקי. אנשים בהחלט מבטלים".

בנמל התעופה שברומא לא מעט אנשים מסתובבים כשמסכות על פניהם, והבידוק קפדני. בשדה התעופה פיומיצ'יני שבעיר מסננים את הנוסעים עוד לפני הגעתם לביקורת הדרכונים. הם עוצרים לכמה דקות, מסתכלים עליהם אנשי מקצוע שבוחנים אותם, ומי שחשוד בודקים את מידת החום שלו כדי לוודא שהוא בריא.

בבודפשט שבהונגריה כמעט לא רואים אנשים עם מסכות על הפנים. אין הנחיות מיוחדות בשדה התעופה "פרנץ ליסט" שמוביל לכאן, ואין הנחיות מיוחדות בעיר.

Poeple Ware Masks To Prevent The Spread Of The New Coronavirus In Bangkok
אנשים לובשים מסכות בבנגקוק, תאילנד, בעקבות נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

בשדה התעופה ניוארק, ארה"ב, הרבה מאוד אנשים חוששים בעקבות בהלת הנגיף. יש מי שבוחר לשים מסכות – אך לא רבים. המצבים שבהם הרבה מאוד אנשים מתרכזים ביחד בתור לטיסה, בבידוק הדרכונים – הם המצבים שבהם גובר החשש מהידבקות.

גם במטוסים עצמם יש מי שלא מסתכנים, ומחטאים את המושב שלהם. "אולי באמת קצת מגזימים, אבל איך אומרים – מי ששומר על עצמו אז אלוהים שומר עליו".