הממשלה אישרה: הורדת גיל הפטור משירות בצה"ל ל-21

לפי המתווה, גיל הפטור יירד באופן מיידי וכעבור שנתיים יעלה בהדרגה. התוכנית תשפיע בעיקר על צעירים חרדים, שיוכלו להשתחרר משירות חובה אם יצטרפו לשוק התעסוקה או למערך החירום הלאומי

זמן צפייה: 00:55

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן, לפיה גיל הפטור משירות בצה"ל עבור צעירים בחברה החרדית יירד לגיל 21. המתווה, שנועד לעודד צעירים חרדים להיכנס לשוק העבודה, ייכנס לתוקף לאחר השלמת הליך החקיקה בכנסת.

על פי המתווה, גיל הפטור יירד באופן מיידי לגיל 21 למשך השנתיים הקרובות. כעבור שנתיים יועלה גיל הפטור לגיל 22, וכעבור שנה נוספת יועלה לגיל 23. גם בשלב הסופי יוכל צעיר חרדי להשתחרר משירות חובה בצה"ל כבר בגיל 21, אם יצטרף לשוק התעסוקה על ידי ביצוע מסלול הכשרה מקצועית או אם יצטרף למערך החירום וההצלה הלאומי.

בנוסף, יוקם צוות שבו יהיו חברים נציגי ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ, שיהיה אמון על בחינת הסדרי השירות בצה"ל ובשירות הלאומי והאזרחי. הצוות הממשלתי יהיה אחראי לבניית מתווה חדש ורחב התואם את צרכי הביטחון והחברה, ויגיש את מסקנותיו עד נובמבר 2022.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט על הגרעין האיראני: "ירשנו מצב לא פשוט"

הורי לוחם מג"ב שנפצע אנושות בגבול עזה: "היה כאן מחדל"

הורי לוחם מג"ב שנפצע אנושות בגבול עזה: "היה כאן מחדל"

חרדי בלשכת הגיוס
חרדי בלשכת הגיוס | צילום: רוני שיצר

ראש הממשלה בנט אמר: "מדינת ישראל בחרה באופן עקבי 'לחתוך לעצמנו את האוזן כדי להעניש לעצמנו את האף', מרוב שכעסו על כך שחרדים לא מתגייסים, גם אילצו אותם לא לצאת לשוק התעסוקה עד גיל מאוחר. היום אנחנו שמים לזה סוף, ופותחים את שער העבודה והתעסוקה לצעירים חרדים. שילוב החברה החרדית בשוק התעסוקה הוא יעד ראשון במעלה, מדובר במהלך היסטורי לעתיד ישראל".

שר הביטחון גנץ אמר: "המתווה אומר שאנחנו לא מוותרים על אף אחד ולא מוותרים לאף אחד, והוא גשר למתווה השירות שבכוונתי להביא לממשלה בחודשים הקרובים שיסדיר את סוגיית השירות במדינת ישראל. אנחנו מאפשרים לחרדים לצאת לתעסוקה איכותית, שומרים על ערך השוויון ועל צבא העם. הצטרפות החרדים ואוכלוסיות נוספות במסגרת מתווה השירות למערך ההצלה, החירום והחסד של מדינת ישראל, הוא צורך אסטרטגי של מדינת ישראל״.