רה"מ על הירי באיאד אלחלאק: טרגדיה - מצפה שהמקרה ייבדק במלואו

נתניהו התייחס לראשונה למקרה שבו נורה למוות אוטיסט פלסטיני בידי שוטרים בירושלים והביע את צערו על האירוע. "אדם עם מוגבלויות, שנחשד שלא בצדק, בהיותו מחבל במקום מאוד רגיש"

זמן צפייה: 04:06

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) למותו של איאד אלחלאק, האוטיסט הפלסטיני שנורה למוות בידי שוטרים בירושלים, ואמר כי "זו טרגדיה, זה אדם עם מוגבלויות שנחשד שלא בצדק בהיותו מחבל במקום מאוד רגיש". "אני מצפה שהעניין ייבדק במלואו", הוסיף נתניהו.

דודו של אלחלאק, סמי, אמר בתגובה לדברי ראש הממשלה כי "נתניהו מודה שאיאד נהרג בטעות, אבל זה לא יחזיר לאמא את הבן שלה, שהיה בן אדם כל כך טוב. צריך לשאוף שכל האנשים יהיו שווים".

לעוד כתבות בנושא:

נעצר חשוד בתקיפת יהודה גליק ליד בית משפחת האוטיסט שנורה בי-ם

יהודה גליק הגיע לנחם בבית משפחת האוטיסט שנורה בי-ם – והותקף

"ביקש ממני להציל אותו": תיעוד הדקות שלפני הירי בצעיר בי-ם

איאד אלחלק, הצעיר הפלסטיני שנורה למוות בידי לוחמי מג''ב בעיר העתיקה
איאד אלחלק, הצעיר הפלסטיני שנורה למוות בידי לוחמי מג''ב בעיר העתיקה

כאמור, איאד אלחלאק, אוטיסט בן 32 ממזרח ירושלים, נורה למוות לפני כשבוע על ידי לוחמי משמר הגבול. בתיעוד שהגיע לידי חדשות 13 ניתן לראות את איאד יוצא כמדי בוקר מביתו שבשכונת ואדי אל-ג'וז, משליך את האשפה וממשיך בדרכו למוסד החינוכי שבו למד. דבר לא העיד על כוונות תוקפניות או מצב רוח נסער.

"הבן שלי פושע? הבן שלי פחד מסכין", טענה אימו. השוטרים טענו כי חשו סכנה וחשבו שאיאד הוא מחבל, אולם עדותה של ורדה, מטפלת במוסד החינוכי שבו לומד איאד, מבהירה כי השוטרים לא היו נתונים בשום שלב בסכנת חיים: "הוא נפל על האדמה, וכל מה שהיה בידיו זה הכפפות והמסכה. צעקתי לעבר החיילים, 'הוא נכה, חכה רגע, קח את תעודת הזהות שלו', ופתאום הוא ירה בו שלושה כדורים מול עיניי. אמרתי 'לא לירות בו', הם לא שמעו אותי, לא רצו לשמוע אותי".

ורדה גם מספרת כי איאד ניסה להתחבא מאחוריה ולהימלט מהקליעים, אך גם זה לא הציל את חייו. "הבחור ביקש ממני, המדריכה שלו, להציל אותו - ולא יכלתי לעשות דבר. זה מעשה חסר רחמים. בנאדם מסכן, חף מפשע, למה לירות בו ממרחק אפס?". ורדה מתארת כיצד ברחה לחדר האשפה שבו נהרג איאד מיריות השוטרים והתחננה שיפסיקו לירות בו.