דיווח: מפעלים לייצור פצצות של חזבאללה התגלו ב-2015 בלונדון

לפי ה"דיילי טלגרף" הבריטי, סוכנות הביון MI5 חשפה ארבעה אתרים של פעילי הארגון שפעלו בשליחות איראנית, ובהם שלושה טון של אמוניום חנקתי - מרכיב נפוץ להכנת "פצצות ביתיות"

זמן צפייה: 01:14

(בווידאו: כוחות הביטחון הבריטיים חשפו בשנת 2015 מפעלים סודיים של פעילי חזבאללה)

כוחות הביטחון הבריטיים חשפו בשנת 2015 מפעלים סודיים של פעילי חזבאללה שפעלו בשליחות איראנית בלונדון, כך דווח אמש (ראשון) ב"דיילי טלגרף" הבריטי. הפעילים שמקושרים לארגון הטרור, נתפסו עורמים כמויות גדולות של חומרי נפץ במספר אתרים בצפון מערב העיר.

לפי הדיווח, הוסתרו אלפי חבילות קרח חד-פעמיות שהכילו שלושה טונות של אמוניום חנקתי - מרכיב נפוץ להכנת "פצצות ביתיות". עוד דווח כי סוכנות הביון הבריטית MI5 פשטה על ארבעה נכסים בהם פעלו הטרוריסטים לייצור חומרי הנפץ בסתיו 2015, מספר חודשים לאחר שנחתם הסכם הגרעין בין איראן למעצמות.

כתבות נוספות בחדשות 13: 

"ארה"ב סירבה לספק לישראל מידע על מיקום בכירי חזבאללה ב-2006"

"שללנו חלק חשוב מתוכנית התקיפה": הושמדה מנהרת דגל של חזבאללה

"חיפש יעד לפיגוע": לבנוני תושב ארה"ב הורשע בסיוע לחזבאללה

חסן נסראללה
חסן נסראללה | צילום: רויטרס

לפני כשלושה שבועות, עלי קוראני, לבנוני בן 34 שמתגורר בניו יורק, הורשע על ידי בית משפט בניו יורק בסיוע לחזבאללה באמצעות מעקב על יעדים אמריקניים, והוא עשוי לעמוד בפני מאסר עולם. התובע ג'ופרי ברמן, אמר כי "משימתו של הנאשם הייתה לסייע ברכישת נשק ולאסוף מידע על יעדים אפשריים לפיגוע עתידי של חזבאללה".

על פי דיווח בסוכנות הידיעות "AP", קוראני החל לשמש כסוכן של הארגון בשנת 2008, וביצע מעקב על מתקנים צבאיים במדינת ניו יורק. בין יעדיו היו נמל התעופה JFK, מטה ה-FBI במדינה, מתקן שירות חשאי בברוקלין וכן אתרים צבאיים במנהטן. עוד דווח, כי קוראני, שנעצר בשנת 2017, חשף בפני חוקריו את הפעולות שביצע במטרה להפוך למודיע ולהימנע מעונש מאסר ממושך.

עלי קוראני
עלי קוראני | צילום: רויטרס

קוראני נסע ללבנון מספר פעמים בתקופה שבה שימש כסוכן הארגון, ועבר אימונים צבאיים, כך על פי הדיווח. על פי עדותו, בשנת 2016, במהלך ביקור בלבנון, גילה כי חזבאללה ירה לעבר בית משפחתו, והדבר הניע אותו להפסיק לפעול עבורו ולשתף פעולה עם הרשויות האמריקניות - במידה ויזכה לתמיכה כספית ולהקלות בנהלי ההגירה עבור משפחתו.