צה"ל חושף: הציוד "התמים" שהציג חזבאללה משמש לייצור נשק מדויק

אגף המודיעין פרסם צילומים שמציגים כי אתרים של ארגון הטרור, למרות שטען אחרת, נועדו להכנת טילים שישמשו אותו במערכה הבאה נגד ישראל. הערכה בצבא: נסראללה עדיין מעוניין לבצע פיגוע בגבול

זמן צפייה: 01:31

אגף המודיעין בצה"ל חשף היום (שישי) חומרים חדשים מפרויקט דיוק הטילים של חזבאללה, והציג כי האתרים אותם הציג ארגון הטרור כ"תמימים" נועדו לייצור טילים לקראת המלחמה הבאה מול ישראל. עוד חשף אגף המודיעין, כי מנהל האתרים הינו פעיל של חזבאללה, שאף ביקר באיראן להדרכות על דיוק טילים ורקטות.

נוסף על כך, צהל פירסם צילומי מל"ט ישראלי שתיעד רכב חזבאללה מפנה רקטות ומעביר אותן לאתר תת קרקעי בביירות מתחת למבנה מגורים. בצבא טוענים כי פעולות חזבאללה מוכיחות שמזכ"ל ארגון הטרור חסן נסראללה מנסה להסוות את פרויקט דיוק הטילים, שמתבצע בין היתר מתחת לבנייני מגורים בבירת לבנון. מדובר בניסיון נוסף של המודיעין הישראלי "לשרוף" נכסים של חזבאללה ולערער את דעת הקהל העולמית ושל תושבי לבנון על הארגון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גנץ: "נקדם מינוי פרקליט מדינה ומפכ"ל – אי אפשר להמשיך בכאוס"

השר זמיר התפטר: "המשבר לא בראש סדר העדיפויות של נתניהו"

נעצר חשוד בניסיון דריסת המפגינים בתל אביב – נבדקת גרסתו

מכונות לייצור רכיבי טילים מדויקים
מכונות לייצור רכיבי טילים מדויקים | צילום: דובר צה''ל
מנהל האתר לייצור רכיבים לטילים מדויקים
מנהל האתר לייצור רכיבים לטילים מדויקים | צילום: דובר צה''ל

כמו כן, בצה"ל מעריכים כי למרות המשא ומתן שייפתח לראשונה בשבוע הבא בין ישראל ללבנון לקביעת הגבול הימי ביניהן, ההליך לא ישפיע על רצונו של נסראללה לבצע פיגוע נקם בגבול עם לבנון. לכן, תישמר כוננות צה"ל בגבול.

מוקדם יותר השבוע נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בעצרת הכללית של האו"ם, וחשף כי "חזבאללה מחזיק במחסן טילים סודי ליד אתר גז - באמצע שכונת ג'נאח בביירות". לדברי נתניהו, "המחסן הזה ממוקם בסמוך לחברת גז, במרחק מטרים ספורים מתחנת דלק ו-50 מטרים מחברת גז. כל זה נמצא במרכז מגורים אזרחי, ובתים אזרחיים. אם המחסן הזה יתפוצץ, תהיה פה טרגדיה נוספת". זאת, בהתייחס לפיצוץ בנמל ביירות שאירע באוגוסט.

בניין מגורים תחתיו ממוקם את תת קרקעי של חזבאללה
בניין מגורים תחתיו ממוקם את תת קרקעי של חזבאללה | צילום: דובר צה''ל

נוסף לאתר שנחשף על ידי נתניהו, נחשפו בלב ביירות שני אתרים נוספים לייצור רכיבי טילים מדוייקים: הראשון ממוקם בשכונת אלליכי, אתר הממוקם מתחת לארבעה בנייני מגורים בני שבע קומות המאכלסים מעל 70 משפחות. לאתר שתי כניסות, ממזרח ומצפון. במרחק כ-130 מטרים צפונית לאתר ממוקמת כנסייה, ובמרחק זהה ממוקם מרכז רפואי. האתר השני ממוקם בשכונת שויפאת, מתחת לחמישה בנייני מגורים המאכלסים כ-50 משפחות. במרחק של כ-90 מטרים מצפון לאתר פועל מסגד.