השר זמיר התפטר: "המשבר לא בראש סדר העדיפויות של נתניהו"

שר התיירות הודיע לגנץ על סיום תפקידו בממשלה, לטענתו משום שרה"מ פועל משיקולים אישיים ומפני שאינו מצליח להשפיע מבפנים: "חרד למדינה שעל סף שבר". אורית פרקש-הכהן תמונה לשרת התיירות

זמן צפייה: 02:41

שר התיירות אסף זמיר הודיע היום (שישי) ליו"ר מפלגתו בני גנץ על התפטרותו מהממשלה, ויצא נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על טיפולו במשבר הקורונה על רקע המשפט המתנהל נגדו. "לאחר ארבעה חודשים וחצי כחבר בממשלה, אני קובע בצער כי משבר הקורונה על השלכותיו הנוראיות נמצא במקרה הטוב במקום השני בסדר העדיפויות של ראש הממשלה", כתב זמיר בדף הפייסבוק שלו. אורית פרקש-הכהן תמונה לשרת התיירות במקומו ומיכאל ביטון ישמש כשר לנושאים אסטרטגיים. פרקש-הכהן תתפטר מתפקידה כח"כית, ובכך תישאר ח"כ הילה שי וזאן בתפקידה.

"השיקולים האישיים והמשפטיים הם אלה שעומדים בראש מעייניו של נתניהו. זה ניכר בכל צעד ושעל". בהודעה ששלח לחברי מפלגתו, כתב בין היתר כי הוא "לא יכול עוד לשבת בממשלה תחת נתניהו שכל מה שעומד לנגד עיניו אלו השיקולים האישיים והמשפטיים בלבד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ איחל לטראמפ החלמה מהירה: "מיליוני ישראלים חושבים עליכם"

בשל אספקת הנשק לאזרבייג'ן: ארמניה מחזירה את השגריר מישראל

אסף זמיר
אסף זמיר | צילום: עופר חגיאב

"תמיד האמנתי בניסיון להשפיע מבפנים, גם במחיר של ביקורת ציבורית, כל עוד האמנתי שתוצאות פעולותיי עושות הבדל, עושות טוב. אני כבר לא מרגיש ככה", סיפר, "ולכן אחרי התלבטות לא פשוטה, החלטתי היום להודיע על התפטרותי מהממשלה".

השר הביע את הערכו לגנץ והודה לו על "האמון ועל ההזדמנות להיות חלק מהממשלה", כלשונו, והוסיף כי בשלב זה, הוא יישאר חבר כנסת. את הפוסט שהעלה סיכם באומרו כי הוא "חרד למדינה, חרד שהיא על סף שבר מוחלט - וברור לי שזה לא ישתנה כל זמן שנתניהו הוא ראש הממשלה".

מאיה ורטהיימר לאחר הודעת התפטרותו של בעלה אסף זמיר
מאיה ורטהיימר לאחר הודעת התפטרותו של בעלה אסף זמיר | צילום: צילום מסך, אינסטגרם

מטעם הליכוד נמסר בתגובה להתפטרות זמיר: "בדיוק בשעה שראש הממשלה הוביל דיון רב משתתפים עם ראשי הציבור החרדי כדי להילחם בקורונה, אסף זמיר בורח מהמערכה רק כדי לקושש קולות בבחירות המקומיות בתל אביב. הוא זה שעוסק בפוליטיקה קטנה בשעה שנתניהו נאבק מסביב לשעון למען הצלת חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל. כחול לבן צריכים להחליט אם הם עובדים באחדות מתוך הממשלה שנלחמת בקורונה או שהם ממשיכים לייצר תוהו ובוהו בתוך הממשלה ובכך פוגעים בפעולות הנדרשות לטובת אזרחי ישראל".

לאחר שהודיע על התפטרותו, אשתו של זמיר, מאיה ורטהיימר, העלה סטורי לחשבון האינסטגרם שלה, וכתבה: "עכשיו הטלפון שלי קורס מהודעות. זה אכן יום גדול. אני מתנתקת עכשיו והולכת לחבק את בעלי".