פיצוץ – וענן עשן: מצלמות אתר החרמון תיעדו את פגיעת הרקטה

בסרטון ממצלמת האבטחה ניתן לראות את רגע נחיתת הרקטה סמוך למקום, ואת העשן שעולה במתחם לאחר מכן. רסיס פגע בכבל של רכבל גולשי הסקי, ובאתר מבצעים הערכת נזקים

זמן צפייה: 01:49

אתר החרמון פרסם הצהריים (ראשון) סרטון ממצלמת האבטחה, שבו ניתן לראות את פגיעת הרקטה שנורתה אמש מסוריה סמוך לחרמון, ואת ענן העשן העולה במקום לאחר מכן. כזכור, כבל של רכבל גולשי הסקי נפגע מרסיס של הרקטה, ובמקום מבצעים הערכת נזק.

כאמור, אמש הודיע צה"ל כי זוהו שני שיגורים של פצצות מרגמה משטח סוריה לעבר החרמון. לא הופעלה אזעקה, כיוון שהמערכות זיהו שהרקטות אינן צפויות ליפול בשטחים מיושבים. בנוסף, לא התבצע ניסיון יירוט של כיפת ברזל.

לעוד כתבות בנושא:

דיווח: לפחות עשרה בני אדם נהרגו בתקיפת ישראל בסוריה

נתניהו על התקיפה בסוריה: "לא נסבול ירי לשטחנו – נגיב בעוצמה"

בתגובה לירי לחרמון: צה"ל תקף יעדים צבאיים בסוריה • תיעוד

תיעוד מצלמות האבטחה ברגע פגיעת הטיל בכבל רכבל שאינו פעיל בקיץ במפלס העליון באתר החרמון
תיעוד מצלמות האבטחה ברגע פגיעת הטיל בכבל רכבל שאינו פעיל בקיץ במפלס העליון באתר החרמון | צילום: אתר החרמון

בעקבות הירי, צה"ל ביצע הלילה תקיפות בסוריה, שבמהלכן, על פי ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה במדינה, נהרגו 10 בני אדם. על פי הדיווח, שלושה מההרוגים לוחמים סורים, והשאר חיילים זרים.

לפי הדיווח, בתקיפות נפגעו בסיסים ומרכזים של איראן וחזבאללה, כמו גם של כוחות המשטר והמליציות הנאמנות לו. עוד דווח כי השבעה שאינם סורים נהרגו במהלך התקיפות באזור הדרום-מערבי לדמשק, ואילו שלושת הסורים נהרגו בתקיפות באזור קוניטרה.

מקום נפילת הטיל באתר החרמון
מקום נפילת הטיל באתר החרמון | צילום: אתר החרמון

הבוקר, ראש הממשלה נתניהו התייחס לתקיפה בסוריה והבהיר כי בוצעה בהוראתו: "קיימתי אתמול התייעצויות ביטחוניות בעקבות הירי לגולן, בהן הנחתי את צה"ל על פעולה תקיפה". נתניהו שלח מסר לגורמים ששיגרו את הרקטות לעבר ישראל: "איננו מוכנים לסבול ירי לשטחנו ואנו מגיבים בעוצמה רבה כנגד כל תוקפנות נגדנו". לדבריו, "זו מדיניות עקבית שתמשיך למען ביטחון ישראל".

הלילה, כאמור, תקף צה"ל כמה יעדים צבאיים בסוריה בתגובה לירי שתי הרקטות אמש לעבר החרמון. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו, בין היתר, שתי סוללות ארטילריה, כמה עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וסוללת הגנה אווירית מסוג SA-2. כמו כן, במהלך התקיפה הופעלה מערכת הגנה אווירית של צה"ל בעקבות ירי נגד מטוסים סורי, אך לא זוהו נפילות בשטח ישראל.

פגיעת הטיל בכבל רכבל שאינו פעיל בקיץ במפלס העליון באתר החרמון
פגיעת הטיל בכבל רכבל שאינו פעיל בקיץ במפלס העליון באתר החרמון | צילום: אתר החרמון

במקביל, דווח בסוכנות הידיעות "סטפ", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, כי בתקיפה נפגעו אתרים של צבא אסד ומיליציות איראניות השוכנות בבסיס חטיבה 165, וכן מטרות נוספות באתר "תל אל-מאנע" שבאזור אל-כיסווה. לפי הדיווח, באתרים הללו הופצצו מחסני נשק וכני שיגור טילים.

סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה, "סאנא", דיווחה כי נערכו שתי תקיפות של צה"ל בסוריה – הראשונה בשעה 3:22 לעבר מטרות בדרום מזרח לדמשק, שבה לא היו דיווחים על נפגעים, ותקיפה שנייה ב-4:10 במזרח מחוז קוניטרה, שבה על פי גורם בצבא הסורי שלושה חיילים נהרגו ושבעה נפצעו. מוקדם יותר דווח בטלוויזיה הסורית כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו נגד "מטרות האויב" בדרום דמשק והדי פיצוצים נשמעו באזור.