אסירי חמאס מאיימים על מנהלי בתי הסוהר: "יהיו יעד למתקפה"

לאחר תפיסת ארבעת המחבלים הנמלטים, בהודעה משותפת מטעם אסירי הארגון, הם מאיימים על סוהרי כלא גלבוע ושטה ומכריזים עליהם כיעד למתקפה "בשל תוקפנותם והתעללותם באסירים בימים האחרונים"

בית הכלא קציעות

אסירי חמאס בבתי הסוהר הישראלים הוציאו היום (שני) הודעה משותפת ובה איום על מנהלי בתי הכלא גלבוע ושטה, הסמוכים זה לזה, וכן על קציני הביטחון. בהודעה נכתב כי הקצינים יהיו "יעד למתקפה בשל תוקפנותם והתעללותם באסירים במהלך הימים האחרונים".

האיום מגיע ברקע תפיסתם של ארבעה מתוך ששת האסירים הנמלטים שברחו לפני שבוע מכלא גלבוע וככל הנראה כחלק מניסיונות חמאס להלהיט את הרוחות בקרב האסירים הביטחוניים וברחוב הפלסטיני. כזכור, לפני כמה ימים חלו מהומות בבתי הכלא קציעות, עופר, רמון ומגידו בהן אסירים שרפו תאים והתפרעו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"7 מיליון דולר": ארה"ב מציעה פרס עבור מידע על בכיר בחיזבאללה

המבקר באתר הקריסה בחולון: "על הממשלה להתעשת לפני האסון הבא"

החשד לחטיפת איתן: התביעה באיטליה פתחה בחקירה נגד הסב

כמו כן, "הרשות לענייני אסירים פלסטינים" מסרה הערב כי החל מיום שישי יפתחו 1,380 אסירים ביטחוניים בישראל בשביתת רעב. זאת, כצעד של הסלמה לאור צעדי שב"ס והדרגים המדיניים העליונים בישראל נגד האסירים. עוד צויין בהודעה, כי השביתה תכלול 400 אסירים מכלא רמון, 300 אסירים מכלא עופר, 200 אסירים מכלא נפחה, 200 אסירים מכלא מגידו, 100 אסירים מכלא גלבוע, 80 אסירים מכלא אשל, 50 אסירים מכלא שטה ו-50 אסירים מכלא הדרים.

בהודעה נכתב כי 100 ממנהיגי האסירים יפתחו ביום שישי בשביתת מים – בינהם חברי המועצה המרכזית של הפת"ח, כרים יונס ומרוואן ברגותי. "הרשות לעינייני אסירים" גם פירטה את דרישותיה, למשל: החזרת תנאי המעצר בבתי הכלא לתנאים שהיו לפני בריחת האסירים, החזרת ביקורי המשפחות והחזרת מוצרי הקנטינה.

בבתי הסוהר המרד דוכא ברובו, וגם הקריאות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי להפגנות או להוצאת אנשים מבתיהם לא ממש נענות. בינתיים, גם בשעות אלה, כוחות הביטחון סורקים כל פיסת קרקע כדי לאתר את המחבלים, ולסיים את המצוד כמה שיותר מהר.

בתוך כך, נציבת שירות בתי הסוהר קטי פרי ביקשה בשבת לפנות את כל האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, אולם ראש הממשלה נפתלי בנט דחה את בקשתה.