"7 מיליון דולר": ארה"ב מציעה פרס עבור מידע על בכיר בחיזבאללה

אתר אל ערבייה דיווח כי הממשל האמריקני מבקש סיוע במציאת טלאל חאמייה, שמנהל את מבצעי ארגון הטרור ברחבי העולם. על פי ההודעה, ניתן לפנות עם מידע לרשויות בארה"ב בכל רשת חברתית

מצעד צבאי של חיזבאללה
מצעד צבאי של חיזבאללה | צילום: רויטרס

הממשל האמריקני הודיע היום (שני) על פרס של 7 מיליון דולר לכל מי שיעביר לארה"ב מידע על בכיר בחיזבאללה האחראי על ביטחון החוץ בארגון הטרור. לפי הדיווח ברשת אל ערבייה הסעודית, מדובר בטלאל חאמייה שאחראי למעשה על מבצעי הארגון ברחבי העולם.

"העבירו לנו מידע דרך הטלגרם, אפליקציות סיגנל או ווטסאפ למספר שפרסמנו ותוכלו לקבל את הפרס הכספי", נכתב במודעה שפורסמה במסגרת תוכנית "מענקים עבור צדק" שהעלתה מחלקת המדינה האמריקנית בטוויטר. ארה"ב מציעה בתוכנית זו פרסים כספיים משמעותיים למי שמעביר מידע אשר יוכל למנוע טרור בינלאומי נגד אישים אמריקניים או רכוש בבעלות ארה"ב.

לפני כשנה, באוקטובר 2020, הציעו במחלקת המדינה האמריקנית, במסגרת אותה תוכנית, פרס של 10 מיליון דולר למי שיעביר מידע על דרכים לשיבוש מערך הכספים ודרכי המימון של החיזבאללה, אשר מוגדר רשמית בארה"ב כארגון טרור ונתמך על ידי השלטון האיראני. הממשל האמריקני הטיל במהלך השנים האחרונות סנקציות על כמה מחברי הארגון ובראשם מנהיגיו הבכירים.